Skocz do zawartości

Neonki Innesa nie chcą pływać


konradodolan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem początkującym akwarystą proszę więc wybaczyć jeśli przedstawię mój problem w sposób niepełny lub nieprofesjonalny.

Od 6 m-cy posiadam niewielkie, 27 litrowe akwarium, a w nim 6 Neonów Inessa, 5 małych krewetek orange i 2 afrykańskie żabki karłowate. Rozmiary akwarium to: 46/25/25 cm, mam w nim kilka żywych roślin, i ceramiczną kłodę ze sztucznymi liśćmi. Podłoże do czarny, drobny żwirek oraz nawóz dla roślin pod nim. Jeśli chodzi o wyposażenie to mam: filtr FLUVAL MINI (producent podaje, że filtr ten przeznaczony jest do zbiorników do 45 L.), grzałka INTERPRET – DELTA THERM 25 WATT (producent podaje, że nadaje się do 30 litrów), oświetlenie to lampa firmy ARCADIA – ACPOD TROPICAL – 11 WATT.

Zarówno krewetki jak i żaby mają się dobrze, niestety neonki sprawiają mi sporo kłopotu. Chodzi mianowicie o to, że nie bardzo chcą pływać, trzymają się głównie powierzchni przy dnie, na dodatek większość czasu (a obserwuję je w różnych godzinach dnia – 7 dni w tygodniu) spędzają za wymienioną przeze mnie powyżej kłodą (przez to moje akwarium wygląda praktycznie na „bezrybne”), kiedy wypływają trzymają się również tej kłody, ale niestety takie chwile nie trwają długo. Na oko (moje niestety niezbyt wprawne) ryby wyglądają zdrowo, karmię je 2 razy dziennie (rano- płatkami dla ryb tropikalnych, wieczorem mrożoną karmą). Parametry wody które sam testuję raz w tygodniu (przeważnie na dzień przed podmianą wody) to: PH – 7.5; amoniak – 0 – 0.25; NO2 – 0; NO3 – 40-60.