Skocz do zawartości

Start 112 litrów - początkujący


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem początkującym akwarystą, wcześniej posiadałem akwarium z samymi gupikami, żadnych innych ryb nie posiadałem, oczywiście nie licząc tych w oczku ale to inna bajka. Posiadam baniak o takich parametrach.

 

Długość 80 cm,

Szerokość 35cm,

Wysokość 40cm,

 

Pokrywa - świetlówki 2x18W (możliwość zmiany)

 

Filtr - Aquael Turbo 2000

 

Grzałka - 100W

 

pH wody - podane na stronie wodociągów 6- 6.5

 

Przeczytałem mnóstwo, opisów ryb, roślinności, co zastosować do dna, itp., itd., W akwarium chciałbym umieści parę Pielęgniczek Ramireza, stadko Neon Innesa i skończyć na otoskach w stadku by było im jak najlepiej. Z tego co wyczytałem to dla pielęgniczek najlepsze podłoże to piasek, ale mam pytanie czy pół akwarium może być w piasku a drugie pół w żwirku ? Jeśli tak to jaka wielkość żwirku ? Nad wystrojem to myślałem nad korzeniami, kokosem, i kamieniami, ale nie wiem czy to będzie do tej obsady ryb pasowało. Całkowicie nie wiem jaką roślinność umieścić, chciałbym się tu poradzić bardziej doświadczonych akwarystów. Interesuje mnie akwarium w takim stylu jak zamieszczone na obrazku poniżej i nie wiem czy dla tej obsady takie akwarium pasuje ?

 

94g7.jpg

 

Najbardziej interesuje mnie jaka obsada roślinności wypadałaby najlpeiej do takiego awkarium przy takim doborze rybek.

 

Pozdrawiam,

Gabriel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecano mi tu na forum - do ramirezek odpowiednie są neony zielone. 

Piasek i żwir można - ale po co :) 

Dla neonów nie może być solarium - muszą mieć cień - albo rośliny pływające albo szerokie liście które robiły by cień

Podłoże najlepiej ciemne - ale jak piasek będzie (pewnie jasny ) to przydałyby się liście na dno - to przyciemni dno - neony lepiej się poczują a liście dodatkowo puszczą trochę garbników i kwasów. Woda pewnie trochę zżółknie - ale to tym bardziej pożądane.