Skocz do zawartości

akwarium do hodowli zbrojnika


malan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów i koleżanki.

 

 

 

Co prawda nie jestem ogólnie początkującym akwarzystą lecz w kwesti tego gatunku można powiedzieć że w jakimś sensie jestem :D

 

mój zbiornik to:

litraż zbiornika: 160 (100x40x40)
zbiornik został założony około roku temu
filtr aquael 500l/h + ceramika
40 pielęgnica zebra narybek 1,5cm

2 dorosłe zebry

zbrojniki 2 samce 2 samice + narybek
około 7-10 roślin ale nie mam pojęcia co to jest

 

A teraz do rzeczy. Zauważyłem Że moje zbrojniki zaczęły niesamowicie się trzeć. A mianowicie starszy i większy samiec Ciągle wyciera się z dwiema samicami na zmianę. Miałem już około 100 młodych lecz z mojej winy (przenosiłem je) większość padło :(

 

Teraz chciałbym założyć sobie akwarium wyłącznie pod chodowlę zbrojników niebieskich. I stąd moja prośba doświadczonych w tej kwestkii kolegów i koleżanek o rady, podpowiedzi jakieś sztuczki itp. oraz czego absolutnie nie wolno robić chcąc rozmnażać te rybki, oraz jak założyć jak najlepsze dla nich warunkowo akwarium. Do dyspozycji mamy:

 

akwarium 160l

grzałkę z termostatem 200watt

filtr 500l/h + ceramika

drogny okrągły żwirek połączony z jakimś podłożem dla roślin

około 10 niezidentyfikowanych roślin o długich i płaskich liściach

bardzo lubiące się trzeć zbrojniki :D

 

proszę o wyczerpujące porady żebym mógł zrobić to jak najlepiej

 

ps uprzedzę pytania. Tak będe miał co zrobić z dużą ilością zbrojników. Zebry i reszta obsady pójdą do sklepu zoologicznego i znajomych akwarzystów z mojej okolicy

 

Przenoszę temat do odpowiedniego działu. Mapet

Edytowane przez Mapet
Zły dział
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj im grotę - w nich lubią się trzeć i łatwo jest im opiekować się ikrą.