Skocz do zawartości

54l początkującego


grzesiek.krosno
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem początkującym akwarystą jeśli mogę tak o sobie powiedzieć. Mam akwarium 54 l i zakupiłem prawie dwa miesiące temu akwarium i niestety część ryb mi padło. Chorowały na rybią ospę. Zaznaczam, że wolałem przeczekać trochę z ponownym zakupem ryb. Od momentu zakończenia leczenia minął już miesiąc i wymieniłem od tego czasu trzy razy część wody. Pozostało mi osiem ryb i byłoby miło jakby ktoś mi poradził jak uzupełnić tą obsadę. Będę wdzięczny za pomoc.

Moja aktualna obsada to :

2 molinezje

2 razbory

2 tęczanki neonowe

1 mieczyk

1 gurami

 

Dla uzupełnienia informacji może podam też jakie ryby miałem na samym początku oprócz tych wymienionych wcześniej.

1 zbrojnik, 1 mieczyk, 1 gurami, 2 płaskoboki, 3 razbory, 5 neonek, 2 skalary, 2 platki.

 

Jako, że jestem początkujący to być może obsada była zbyt duża ale niestety moja wiedza na ten temat była i ciągle jest mało wystarczająca chociaż powoli się uczę.

Dlatego z góry dziękuje za wszelką pomoc i porady. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akwarium 54 litry ( jak moje )ma 30 cm wysokości. Skalary rosna do 30 cm wysokości. Toż jak nasypiesz piasku, żwirku to nawet się nie zmieści. Te , co zostały też za duże . Będa karleć, beda agresywne, chorować. Sprzedaj, oddaj. Ja w swoim akwarium mam 10 neonków Innesa, 6 otosków i krewetki i 10 danio perłowe ( wiem, że danio powinienem oddać, ale jakoś jak je dostałem, na tymczas, to nie potrafię ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku kup testy bądź sprawdź parametry wody na stronie wodociągów. Napisz jakie masz podłoże. 

Niestety obsada nie do tego baniaczka i duża cześć będzie musiała się wyprowadzić  

 

 

Sprzedaj, oddaj. Ja w swoim akwarium mam 10 neonków Innesa, 6 otosków i krewetki i 10 danio perłowe ( wiem, że danio powinienem oddać, ale jakoś jak je dostałem, na tymczas, to nie potrafię ).