odwiecznepiesni Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 (edited) Witam, jestem początkujący, ale w przyszłości chciałbym podjąć się rozmnożenia jakiejś ryby kąsaczowatej. To jednak odległa przyszłość, więc proszę nie pisać: "jeśli jesteś początkujący, to nie rozmnożysz". We wszystkich poradnikach dotyczących rozmnażania jest napisane, że po osiągnięciu odpowiednich parametrów wody należy przenieść parę do zbiornika tarliskowego i następnego dnia dojdzie do tarła. W takim razie czy samica cały czas nosi w sobie ikrę? Czy może napełnia się nią co jakiś czas, a jeśli tak to od czego to zależy? Edited October 28, 2013 by odwiecznepiesni Link to comment Share on other sites More sharing options...
kkbkm Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 (edited) Jak by Ci to powiedzieć... No wiesz są sobie pszczółki, no i one wlatują do kwiatuszka... POMOCY... Czy ktoś kontroluje co się tu dzieje??? Jak sie ryba napełnia ikrą... Ikra to komórka jajowa która powstaje w jajnikach w okresie tarła ( u ryb i wielu innych zwierząt zachowanie to jest instynktowne... Nie uprawiają seksu dla przyjemności ) musisz spełnić odpowiednie warunki do tarła i wtedy w jajnikach powstaje ikra, która po złożeniu ( różne sposoby, na dnie, w dołkach wykopanych, na liściach, rozrzucanie po akwarium...) zostaje zapłodniona. Komórka jajowa, jajo (łac. ovum) – gameta żeńska u zwierząt i roślin. Cytoplazma komórki jajowej jest nazywana ooplazmą. U zwierząt komórka jajowa powstaje w wyniku oogenezy w jajniku i jest stosunkowo duża i nieruchoma. Komórka jajowa może zostać zapłodniona przez plemnik, co prowadzi do powstania zygoty. http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Strona_g%C5%82%C3%B3wna Edited October 28, 2013 by kkbkm Link to comment Share on other sites More sharing options...