Skocz do zawartości

Akwarium biotopowe dla początkującego.


Marwinols
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chcę stworzyć akwarium biotopowe, jaki typ jest najprościej założyć, jestem początkująca, bardzo proszę o odpowiedź i wskazówki.

 

Założyłam Ci osobny wątek.

Tematy podklejone mają charakter czysto informacyjny i nie służą do zadawania w nich pytań.

/ Luna

Edytowane przez Luna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wody twardsze czyli Amerykę Centralną (akwarium przydałoby się minimum 80-100cm) lub Tanganike (60cm i większe)

W przypadku Ameryki centralnej wsypujesz byle jaki piach- może zatwardzać, kamienie, jakieś gałązki/ korzeń. Całość możesz uzupełnić Nurzańcem/ Rogatkiem (o ile nie wybierzesz ryb takich jak Archocentrus multispinosus bo one lubią zjadać roślinki).

W przypadku Tanganiki to w takim 60cm zbiorniku możesz pozwolić sobie tylko na muszlowce- takie zbiorniki nie wymagają wkładu ponieważ np takie ExLamprologus brevis jest na tyle zżyty z muszlą, że możesz do akwarium wsadzić takich muszelek 10 i to wystarczy.

Oczywiście polecam jak największy zbiornik i proponuje kupno przynajmniej 100cm akwaria bo daje nam to wieksze mozliwosci- przedewszystkim nie zostaniemy skazani na zbiornik monogatunkowy.

Początkująca wybiera akwarium biotopowe? Chyba nie mogłem przeczytać niczego milszego :) You made my day

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówi kolega wyżej akwarium biotopwe ja zaczynałem od akwa 25:) nie szalałem zwykły żwirek pare roślinek kokos i kamienie ze sklepu ZOO ale szybko mi się znudziło i kupiłem sobie 45l