Marwinols Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 (edited) Witam, chcę stworzyć akwarium biotopowe, jaki typ jest najprościej założyć, jestem początkująca, bardzo proszę o odpowiedź i wskazówki. Założyłam Ci osobny wątek. Tematy podklejone mają charakter czysto informacyjny i nie służą do zadawania w nich pytań. / Luna Edited October 24, 2013 by Luna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pley Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Moim zdaniem wody twardsze czyli Amerykę Centralną (akwarium przydałoby się minimum 80-100cm) lub Tanganike (60cm i większe)W przypadku Ameryki centralnej wsypujesz byle jaki piach- może zatwardzać, kamienie, jakieś gałązki/ korzeń. Całość możesz uzupełnić Nurzańcem/ Rogatkiem (o ile nie wybierzesz ryb takich jak Archocentrus multispinosus bo one lubią zjadać roślinki).W przypadku Tanganiki to w takim 60cm zbiorniku możesz pozwolić sobie tylko na muszlowce- takie zbiorniki nie wymagają wkładu ponieważ np takie ExLamprologus brevis jest na tyle zżyty z muszlą, że możesz do akwarium wsadzić takich muszelek 10 i to wystarczy.Oczywiście polecam jak największy zbiornik i proponuje kupno przynajmniej 100cm akwaria bo daje nam to wieksze mozliwosci- przedewszystkim nie zostaniemy skazani na zbiornik monogatunkowy.Początkująca wybiera akwarium biotopowe? Chyba nie mogłem przeczytać niczego milszego You made my day 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...