Skocz do zawartości

11 Letni welon prośba o pomoc!


nik19vppl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, piszę, bo z racji tego, że nie jestem hobbysą-akwarzystą i nie znam się super na rybkach, ale bardzo chciałbym (przed wykonaniem ewentualnych dalszych kroków) zasięgnąć Waszej opinii w ostatnio bardzo nurtującym mnie problemie.

 

Otóż jestem w posiadaniu już 11-to letniego welona u którego zauważyłem (~2 m-ce temu) skrzywienie - wybrzuszenie z jednej strony, powodujące moim zdaniem wklęśnięcie z drugiej (patrz zdjęcie - w takiej pozycji pływa welon - to nie jest efekt ruchu ciałem) Welon jest żywy w sensie aktywności, jedynie wieczorami co jakiś czas odpoczywa na dnie tzn. ogólnie rzecz biorąc nie widać po nim oznak osłabienia. Jeśli chodzi o obroty, radzi sobie, ale wygląda to tak jakby miał tą część unieruchomioną - sparaliżowaną? Nie wiem czy używam odpowiednich słów, natomiast patrząc na zdjęcia może mieliście podobny problem? Może to jakieś zatkanie, rozrost, paraliż, rak? za małe akwarium ~60l?,

 

Nie wiem nie znam się, rybkę odziedziczyłem po zmarłej mamie, na pewno nie będę jej uśmiercał, natomiast może można jej jakoś pomóc. Za ewentualne sugestie bardzo Wszystkim z góry dziękuję.

 

post-18576-0-19696100-1382093277_thumb.jpg

post-18576-0-57286100-1382093289_thumb.jpg

post-18576-0-68111800-1382093297_thumb.jpg

post-18576-0-47543000-1382093311_thumb.jpg

post-18576-0-42027500-1382093318_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie zbiornik jest za mały, ale to nie będzie powodem skrzywienia kręgosłupa.

Takie skrzywienia mogą powstawać zazwyczaj z różnych powodów:

- Genetyka. Skrzywienie kręgosłupa może pojawić się po pewnym czasie

- Uszkodzenie mechaniczne. Ryba mogła się o coś solidnie uderzyć
 

- Niedobory pokarmowe takich składników jak: witamina C i D, fosfor, wapń, magnez, oraz mangan. (tego nie jestem pewien, to mi się obiło o uszy)

- Możliwe jest też, że w wodzie jest duża obecność metali ciężkich