nik19vppl Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 Witam, piszę, bo z racji tego, że nie jestem hobbysą-akwarzystą i nie znam się super na rybkach, ale bardzo chciałbym (przed wykonaniem ewentualnych dalszych kroków) zasięgnąć Waszej opinii w ostatnio bardzo nurtującym mnie problemie. Otóż jestem w posiadaniu już 11-to letniego welona u którego zauważyłem (~2 m-ce temu) skrzywienie - wybrzuszenie z jednej strony, powodujące moim zdaniem wklęśnięcie z drugiej (patrz zdjęcie - w takiej pozycji pływa welon - to nie jest efekt ruchu ciałem) Welon jest żywy w sensie aktywności, jedynie wieczorami co jakiś czas odpoczywa na dnie tzn. ogólnie rzecz biorąc nie widać po nim oznak osłabienia. Jeśli chodzi o obroty, radzi sobie, ale wygląda to tak jakby miał tą część unieruchomioną - sparaliżowaną? Nie wiem czy używam odpowiednich słów, natomiast patrząc na zdjęcia może mieliście podobny problem? Może to jakieś zatkanie, rozrost, paraliż, rak? za małe akwarium ~60l?, Nie wiem nie znam się, rybkę odziedziczyłem po zmarłej mamie, na pewno nie będę jej uśmiercał, natomiast może można jej jakoś pomóc. Za ewentualne sugestie bardzo Wszystkim z góry dziękuję. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pley Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 Teoretycznie zbiornik jest za mały, ale to nie będzie powodem skrzywienia kręgosłupa.Takie skrzywienia mogą powstawać zazwyczaj z różnych powodów:- Genetyka. Skrzywienie kręgosłupa może pojawić się po pewnym czasie- Uszkodzenie mechaniczne. Ryba mogła się o coś solidnie uderzyć - Niedobory pokarmowe takich składników jak: witamina C i D, fosfor, wapń, magnez, oraz mangan. (tego nie jestem pewien, to mi się obiło o uszy)- Możliwe jest też, że w wodzie jest duża obecność metali ciężkich Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...