Skocz do zawartości

Jak to jest z tym dwutlenkiem węgla dla rybek???


kld
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
jestem totalnie zielona w rybich tematach, a od tygodnia mam w domu małe akwarium... :)
Mam wiele pytań, ale na początek jedno!
Jak kupiłam roślinki do akwarium, pani w sklepie kazała mi kupić i dodawać CO2 (easycarbo), żeby roślinki sie dobrze za klimatyzowały. Kupiliśmy rybki... tralala... i nie dodawaliśmy Co2, raz nam się przypomniało, drugi raz i dodaliśmy (dokładnie w ciągu tygodnia 2 razy po 1 ml - na  60 L), na drugi dzień zdechła nam rybka, w sumie 3! Do dziś, a minęły 2,3 dni zdechło ich 6!!! Z trzech różnych gatunków. Przy czym w jednym gatunku (limka pręgowana - ale pewna nazwy nie jestem, bo nam nabito na paragonie błędne nazwy!) zanim rybki zaczęły padać pojawiła sie CHYBA choroba. Jedna rybka wyglądała, jakby uderzyła się w oko, strasznie jej wystawało, a wokół miało czerwoną obwódkę.  Dziś byłam w sklepie i pani stwierdziła, że mogłam kupić rybki z ospą... Więc wg jej zaleceń dodałam 6ml CMF... 
W sumie wszystkie te limki miały ten sam kłopot z okiem. No i w końcu moje rozpaczliwe pytanie?!?!?!?! Czy ja je tym CO2 udusiłam, zaszkodziłam??? Bo rybki dwóch pozostałych gatunków wyglądały na zdrowe, a też zdechły... Czy mam dodawać do wody CO2 czy nie????
Pomocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy zalane akwarium i po jakim czasie wpuszczone ryby? Jaki sprzęt w nim jest?

Zanim wpuściliśmy rybki woda dostała bio-nitrivec i stała dobry tydzień (sprzęt już chodził), roślinki też były przed rybkami, a rybki z jednego sklepu.

Filtr firmy Tetratec, ale modelu nie widzę, może ze zdjęcia da sie poznać... :/

post-18450-0-51127500-1381173388_thumb.jpg

post-18450-0-98031800-1381173398_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim nie ma czegoś takiego jak CO2 w płynie.
To roztwór aldehydu glutarowego, który jest nośnikiem węgla, więc tym nie da się udusić.