Skocz do zawartości

Problem ze zwijaniem blaszki liści.


kruger84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Jestem dosyć początkującym akwarystą. Akwarium posiadam od ok. roku czasu. Początkowo "na szybko" założyłem akwa 80L cube, w którym posiadałem jedną roślinę, nie dużą ilość żwiru (zebranego własnoręcznie) filtr wewnętrzny i kilka rybek. Roślina w tym akwarium - najprawdopodobniej hygrophilia - zaczęła zwijać swoje blaszki w rulonik ku dołowi.. Próbowałem wszelakich sposobów na pozbycie się tego objawu, bezskutecznie. Podmieniałem wodę, czyściłem szyby, generalnie zbiornik był w miarę zadbany, ale problemem było tylko to, że ta roślina zwijała do dołu blaszkę liści. Wówczas nie znałem parametrów wody, zarówno tej w zbiorniku jak i kranowita. Po pewnym czasie zakupiłem nawóz wieloskładnikowy Tropicala, problem pozostał nierozwiązany. Jakiś czas później dostałem od wujka baniaczek 200L i pomyślałem, że warto byłoby go urządzić.

AKTUANLIE:

Kiedy wystartował baniak 200L dokupiłem kilka innych roślin. Dokupiłem także ryb. Dokupiłem w sklepie akwarystycznym drobny żwirek. Wszystko byłoby ok, gdyby nie to, że liście w dalszym ciągu potrafią się zawijać, deformować, wyginać do góry itp. W baniaku 200L także próbowałem różnych sposobów nawożenia, łącznie z komponowaniem własnoręcznie nawozów. Przy tym jednocześnie dołączyły inne objawy, ale jak sądze w wyniku złego nawożenia. W końcu sytuację opanowałem, ale liście jak się wyginały tak się wyginają... choć w ostatnim czasie jest z tym lepiej.