Skocz do zawartości

Roślina czarnieje pomocy !!!!


tidit86
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem początkującym akwarystą i prosiłbym o pomoc. Moje akwarium jest osłonięte "tapetą" z dwóch stron stoi przy oknie ale nie padają na nie promienie słoneczne gdyż mam zasłonięte rolety cały czas. Są w nim dwie rośliny i jest to 60L z lampą sunglo 15W. Posiadam również grzałkę(która na chwile obecną jest wyłączona) oraz filter zewnętrzny. Pływa w nim 9 kardynałków, 2 zmienniaki wielobarwne oraz jeden glonojad. post-17827-0-88495200-1374090737_thumb.jpg

Aha no i jeszcze kilku gości (dokładnie nie wiem ile) tzn ślimaków. Nie jestem pewien czy to nie przez nie czarnieje mi roślina. Pierwszy raz zauważyłem je około tygodnia temu. Dołącze ich zdjęcie.post-17827-0-12502300-1374090689_thumb.jpg

Roślina (nie wiem jaki to gatunek) była kupiona dwa miesiące temu ale nawóz zacząłem stosować dopiero dwa tygodnie temu (raz w tygodniu zalecana dawka) Jest to Pro Fito by Easy Life. Wodę wymieniam raz na tydzień około 15 litrów po czym dodaję bakterii Nutrafin cycle. Nie wiem dlaczego roślina czarnieje. Ucinałem już czarne liście ale tworzą się nowe :(post-17827-0-42420100-1374090712_thumb.jpg

Aha i jeszcze jedno pytanko. Czy ślimaki które mi się pokazały szkodzą, czy podjąć z nimi walkę??Proszę pomóżcie

Edit:

 

Aha i dodam że roślina nie jest wbita w podłoże ponieważ usadowiona jest na korzeniu.

 

Regulamin 6.2. Mapet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Są w nim dwie rośliny i jest to 60L z lampą sunglo 15W.

Masz 0,25W/l. Za mało światła nawet dla cieniolubnych. Powinno być powyżej 0,3W/l.

Nie jestem pewien czy to nie przez nie czarnieje mi roślina

Na pewno ślimaki nie szkodzą jej..

 

 

 

ale nawóz zacząłem stosować dopiero dwa tygodnie temu (raz w tygodniu zalecana dawka) Jest to Pro Fito by Easy Life.