Skocz do zawartości

Proszę o pomoc w zidentyfikowaniu problemu


mastinka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wydaje mi się, że to coś, co mi się "przyssało" do roślinek (posiadam Limnofilę bezszypułkową) - to są glony.

Nie mniej jednak nie jestem w ogóle w temacie, akwarium dostałam w prezencie i nie znam się, aczkolwiek staram się znaleźć przyczynę i jakieś rozwiązanie na to pływające coś.

 

Załącza zdjęcia.

whfq.jpg

 

pmcd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff, miałam nadzieję, że po prostu ktoś mi pomoże po zdjęciu co to takiego mi się wylęgło. Ale ok. Odpowiadam zgodnie z prawdą:

 

[b]1.Kiedy akwarium zostało zalane (data)-[/b] 15 05 2013

[b]2.Litraż i wymiary akwarium -[/b] nie mam pojęcia, myślę że na oko jakieś 40l.

[b]3.Jakie jest oświetlenie(rodzaj,oznaczenie,moc-W/L)-[/b] świetlówka od spodu pokrywy, moc 11W

[b]4.Jak długo świecisz (ile godzin)-[/b] różnie, ale około 8h dziennie, choć przy bardzo słonecznych dniach nie świecimy im w ogóle

[b]5.Podłoże - dokładny opis lub nazwa handlowa[/b] - jakiś czarny żwirek z mnóstwem małych ślimaczków :)

[b]6.Filtracja -[/b] filtr zewnętrzny

[b]7.Typ zbiornika (Twoje założenie lub cel do jakiego dążysz,np.ogólny,roślinny itd.) -[/b] no cóż, jest w pokoju dziecięcymdla spokoju ducha

[b]8.Ozdoby (jakie)-[/b] brak - mamy roślinki.

[b]9.Rośliny (ile,jakie)-[/b] 4 pędy limnofii oraz na oko jedną: Alternantera Reineckego (reineka) - nie wiem czy to na pewno ta, ma brązowe nowe listki od środka i zielone zewnętrzne, jest niewielka

[b]10.Ryby - obsada (jw.)-[/b] 5 gupików, 4 danio, 2 kiryski i 2 ślimaki których nazw nie znam, które mają za zadanie zjadać tę setkę tych małych ślimaczków (kupiłam dwa tygodnie temu w spejalistycznym sklepie akwarystycznym)

[b]11.Podmianki (jak duże,jak często, jaka woda, kiedy ostatnia podmiana?)-[/b] ostatnia podmiana tydzień temu, woda filtrowana odstana