Skocz do zawartości

Awaria JBL 500 spadł drastycznie przepływ wody


MCU
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Spadł mi drastycznie przepływ wody i nie mogę znaleźć przyczyny.
Filtr czyszczony był 2 tygodnie temu , węże wymieniane 2 miesiące temu ,.
Baniak mam 330 L , ciężko mi zobaczyć od tyłu czy węże się nie zapchały ale raczej po 2 miesiącach nie realny temat poprzednie miałem rok i nic się takiego nie działo.
na początku myślałem że prefiltr , po zdjęciu to samo , rozebrałem filtr wywaliłem keramzyt który trafił tam zamiast zeolitu przy czyszczeniu filtra i też nić . Filtr nie cieknie , czyli wniosek że uszczelki trzymają chyba że się mylę i może gdzieś zasysa powietrze ale czy to by objawiało się tak drastycznym spadkiem przepływu?
Nie mam doświadczenia z kubełkami czy mógł wykończyć się wirnik jakie są objawy kończącego się wirnika ?
Czy może głowica siada i nie daję konkretnej mocy na wirnik.
Przez słaby przepływ wody podskoczyło mi też no3 od rana walka i nie mam już pomysłu na filtr. 
Ma ktoś doświadczenie z tego typu filtrem????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj może masz w baniaku napowietrzacz i filtr zasysa pęcherzyki powietrza . Może poruszaj trochę filtrem ,zobacz czy nie wylatują bąbelki powietrza. Jak siadał by ci wirnik filtr pracował by coraz głośniej , i spadał by ci przepływ ,ale nie tak gwałtownie . Możliwe jest też podgięcie się węża za szafką jest ciepło więc mogło sie tak stać.

Pozdrawiam 

Edytowane przez Bonio61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest Grzesiu taki model, po prostu trochę starszy :)

Sprawdź czy nie ma gdzieś załamania węża, wiesz, może się zagiął z tyłu. Jeśli nie to wyjmij wszystko i puść go na pusto bez mediów. Będziesz miał odpowiedź w temacie wirnika.

 

Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach