Groblen Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Bezpośrednio do diody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeksup Opublikowano 11 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 (edytowane) Tak bezpośrednio, zaświeca się i pali, nie działa. Dorzucam specyfikację: Quick Details Type: SMD LED Model Number: SL-WZ3528-AH Chip Material: InGaN Emitting Color: Natural White Luminous Intensity: 6500-7000mcd Luminous Flux(lm): 7.5-8.5lm Optical Attenuation(%): 0 Power: 0.06w,0.06W Power Dissipation: 170 Viewing Angle(°): 120 Color Rendering Index(Ra): 75 Color Temperature: 5700-7000K Operating Temperature(℃): -40 - +100 Storage Temperature(℃): -40 - +100 Place of Origin: Guangdong, China (Mainland) Brand Name: Smalite Certification: CE,RoHS SMD LED: 3528 smd led specifications Size: 3.5*2.8*1.9mm Lumens: 7.5-8.5lm CCT: 5700-7000k Voltage: 2.8-3.5V Pick current: 20mA Light decay: 0% under 3000h Chip: Taiwan epistar Life: 50,000h Spójrzcie na to http://halogen.pl/swietlowka-liniowa-led-12w-230v-60cm-p8925.html# i cenę. Edytowane 11 Lipca 2013 przez tomeksup Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeksup Opublikowano 21 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 Podpinałem do akumulatora na wszelkie możliwe sposoby i nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damilio Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 są to oznaczenia prądu zmiennego gdzie L to faza, a N to 0. Określenie "zero" jest już nie prawidłowe. N to przewód neutralny. Podłączenie listwy do akumulatora nic nie da. Jeżeli dobrze pamiętam zdjęcia, to na wejściu układu widziałem jakiś warystor, układ Greca (mostek prostowniczy) diody. Więc zasilenie tej lampy napięciem poniżej 230V nic nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeksup Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 To mam 230 dać bezpośrednio na diody ? W takim razie po co elektronika tam jest ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damilio Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Nie zrozumiałeś mnie. Cały panel LED posiada układ zasilania na 230V. Więc, z jednej strony wchodzi 230V, a na diody idzie już rozdzielony. Czyli np. na jeden moduł (często jest to komplet 3 LED) idzie już inne napięcie, obniżone, wyprostowane przez układ Greca, czyli są zasilone prądem stałym. I teraz, jeżeli podłączasz 15V z akumulatora, w styki gdzie powinno sie podłączyć 230V, to w tym momencie nie zadziała. Mi SMD'ki paliły się przy 1,5V, gdy bezpośrednio podłączyłem "paluszka" do LED'a. Normalnie, to usuwa się starter, statecznik. Do jednego gniazda podpina się fazę (L) a do drugiego neutralny (N) i powinno świecić. Przydał by się schemat tej świetlówki. Albo inaczej. Jeżeli rozmontujesz lampę, weź małego "paluszka" dolutuj 2 kabelki, i sprawdzaj każda diodę. I pamiętaj, że dioda puszcza tylko w jedną stronę. Czyli musisz zachować + i -. Odwrotnie nie zaświeci. Jeżeli sprawdzisz wszystkie diody, i będzie git, wtedy trzeba będzie szukać w elektronice. A schemat byłby dobry, bo można by się dowiedzieć jak są podłączone. I wtedy sprawdzać modułami. Czyli np komplet 3/6/10/15 diod. A swoją droga, skoro na Elektrodzie Ci nie pomogli, to ja już nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeksup Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 (edytowane) Diody sprawdzone miernikiem, wykazują reakcję - podświetlają się delikatnie. Schematu nie ma, dystrybutor też nie ma. Mam jeszcze 3 takie świetlówki. Działają bez problemu. Elektronika była podłączona do + i -. Z płytki wychodziły kable z obydwu stron z L (N było wolne) i podpięte do oprawek. Edytowane 22 Lipca 2013 przez tomeksup Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damilio Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Ok. A jesteś w stanie podać napięcie jakie wychodzi z + i -? oczywiście po podłączeniu do zasilania 230V. Próbowałeś określić ilość modułów i z ilu diod jeden moduł się składa? O to mi chodzi. Jeżeli znajdziemy ilość diod w module, będziemy znali napięcie zasilania. A wtedy będzie można dobrać nowy zasilacz. Wtedy świetlówka będzie świecić bez układu elektronicznego, który w środku. ps. Proszę się nie śmiać. Nie jestem grafikiem ps 2. z rysunków które widziałem, do jednego końca wpina się L a do drugiego N. Nie można podłączać do jednego końca świetlówki, gdzie są 2 piny, fazy i neutralnego. W tym wypadku będzie zwarcie. Doczytałem jeszcze, że jak świetlówka nie zaswieci, można ją obrócić, zmieniając bieguny. Jednak dla mnie to dziwne, po to jest układ w środku, aby podłączenie L i N nie miało znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeksup Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 (edytowane) Nie trzeba obracać. Bez względu jak włożę to świeci (te nowe). Ze specyfikacji ledów 3528 (nie wiem czy dotyczy konkretnie tych, ale model też 3528) wyczytałem, że : •Voltage: 2.8-3.5V•Pick current: 20mA Czyli: 150*2,8=420V 150*3,5=525V czyli świetlówka potrzebuje: 420-525V oraz 150*20mA=300mA. W gniazdku nie ma tyle voltów, więc układ elektroniczny musiał podwyższać napięcie. Tak to rozumiem. Na ptyce z ledami nie ma niczego co pozwalało by wnioskować o modułach. A jesteś w stanie podać napięcie jakie wychodzi z + i -? Jak podasz jak to zmierzyć miernikiem to zmierzę w piątek. Rozumiem, że czerownym kabelkiem do + a czarnym do minusa i mam odczyt z miernika ? Edytowane 22 Lipca 2013 przez tomeksup Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damilio Opublikowano 23 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 Nie sądzę aby SMD'ki były łączone szeregowo. 1. Za duże napięcie zasilania. Po co? Układ podnoszący napięcie. 2. W wypadku spalenia się jednej diody, cała lampa przestaje świecić. Więc na bank sa równolegle w moduły. Tu masz 2 przykłady modułu na 12V Tak. Po podłączeniu 230V to zasilania, sprawdzasz na czerwonym i czarnym napięcie wyjściowe. Masz dostęp do zasilacza regulowanego? Taki co wysteruje Ci napięcie w od 0 do 12VDC? Jeżeli tak, to możesz podłączyć wyjście zasilacza do + i -, i stopniowo podwyższać napięcie. Ale z pominięciem układu elektronicznego. Najlepiej bezpośrednio do początku płytki z diodami. Czyli, tak mniemam, do wejść do których sa dolutowane czerwony i czarny. Teoretycznie, jak będziesz podwyższał napięcie, to powinny zacząć świecić jaśniej, wraz ze wzrostem napięcia. Jak możesz, dodaj jeszcze raz fotki. Tamte linki wygasły. Szczególnie płytki z SMD'kami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeksup Opublikowano 23 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 (edytowane) Obiecane zdjęcia:1. Lewa strona 2. Prawa strona3. Płytka pcb Edytowane 23 Lipca 2013 przez tomeksup Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jungu Opublikowano 23 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 Na moje oko podpiąłeś nie te kable co trzeba - na 4 zdjęciu są dwa przewody przylutowane bezpośrednio do zasilania obwodu diody (czerwony i niebieski) są to na 100% przewody z których wychodzi 12V na diody i jak te dwa przewody podłączysz do zasilacza 12V to powinno wszystko świecić - Czerwony to + niebieski -. Kable L i N Cie nie interesują jak masz płytkę spaloną. Odlutuj te dwa kable i podłącz pod 12V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeksup Opublikowano 23 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 Podłączałem pod akumulator i nic. Sprawdzę ponownie. Czerwony i niebieski - fabrycznie były tak polutowane. Nic nie zmieniałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damilio Opublikowano 23 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 No teraz ładnie widać. Piękne zwarełko wyszło Natomiast, jeżeli podłączasz + i - do czerwonego i niebieskiego, i nie świecą, nawet po odwróceniu biegunów, to trzeba szukać dalej. Weź "paluszka" i sprawdź każdą diodę osobno. Pierwsze 2 diody są osmolone, może ścieżki się upaliły przy zwarciu, i dlatego nie świecą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeksup Opublikowano 23 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 Zrobię tak jak mówisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.