Jump to content

Jakie ryby wybrać?

kr99pl
 Share

Recommended Posts

Witam ! 

Jestem początkującym akwarystą i nie mam pojęcia, jakie ryby wybrać.Wcześniej miałem akwarium ok. 50l, a teraz mam całkowicie nowe 112l z firmy Diversa.

Ryby jakie mi pozostały to skalar, 2 bocje oraz 4 brzanki sumatrzańskie. Zastanawiam się, czy lepiej dokupić rybki czy założyć całkowicie "nowy" gatunek ryb lecz boję się, czy poradzę sobie z nimi. Akwarium mam słodkowodne,na dole żwirek,3 kamienie oraz duży korzeń.

Skalary i bocje o ile  mowa o "wspaniałych" to duże ryby nie nadające się do 112l. Brzanki to już jak tam chcesz.Albo oddaj , albo stwórz  sobie brzankarium. Przydały by się parametry wody by dobrze dobrać Ci obsadę.

Juz nie przesadzaj z tymi skalarami, bo na bardzo znanym forum o dyskowcach jest kilka akwarii z dyskowcami i skalarami o poj 100l

To że na znanym forum, nie znaczy, że trzymają je w takich baniakach autorytety.

100L to nie akwarium dla skalarów, dysków, bocji wspaniałych, itp.

Pielęgniczki są piękne ! Lecz chyba trudne w utrzymaniu (?) Jak duże rosną? Ile mi ich wejdzie do akwarium 112l ?

Ja wiem czy trudne ?Sam jestem '' młodym"akwarystą i nie mam z nimi problemu. Wystarczy stworzyć odpowiednie warunki bytowe i dbać o świeżość wody. W takim 112 l .to 1+2/3 kakadu.Poczytaj sobie http://www.superakwarium.pl/pielegniczka-kakadu-id869.html.Do tego np.kiryski z tego mniejszego rodzaju ,neonki czy razbory - zależy kto co lubi.

Kakadu lub ramirezki 1+2/3 

Kiryski 8 sterby lub panda 

Neon innesa 15 lub razbora klinowa.To zestawienie które akurat mi się podoba ,nie koniecznie Tobie musi.

Warunki to na pewno dość drobny , nie ostry piasek ,niezbyt jasny.Jak najwięcej kryjówek typu kokos , groty z kamieni czy tam korzenie , gałęzie.Systematyczne co tygodniowe podmianki wody w ilości 20L.