Skocz do zawartości

Lampa fotograficzna jako oświetlenie akwa


mrbm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To mój pierwszy post na forum, dlatego na wstępie chciałbym wszystkich przywitać :)
Po 10 latach przerwy wracam do akwarystycznego hobby i od razu na start wybrałem zbiornik 240l. Będzie to akwarium ze sporą obsadą roślin i na razie mniej wymagające gatunki rybek. Wiele ostatnio czytałem w temacie żeby przypomnieć sobie zapomnianą wiedzę i z tego co widzę w akwarystyce zmieniło się przez ten czas tak dużo, że właściwie mogę o sobie powiedzieć, że jestem zupełnym amatorem i takie też pewnie będą pytania. W tej chwili mam już w zasadzie wszystko czego potrzebuję na start baniaka, oprócz pokrywy i odpowiedniego oświetlenia. Przyznam się, że w szaleństwie zakupów przekroczyłem budżet, a wygląda na to, że kolejnych parę setek musiał bym wydać, dlatego pomyślałem, czemu by samemu nie skonstruować... I teraz proszę o radę. Po pierwsze pomysł pokrywy średnio mi pasuje. Myślałem raczej o czymś w rodzaju podwieszonego klosza (?) Druga sprawa - źródło światła. W swoich fotograficznych akcesoriach znalazłem dwie wolne studyjne żarówki 36W - odpowiednik 210W. Niestety w specyfikacji producenta nie znalazłem ile dają lumenów. Temperatura barwowa 5500K. Umieszczone w softboxach dają bardzo ładne miękkie, rozproszone światło. I takie właśnie białe, naturalne dzienne światło bardzo mi odpowiada. Czyli idea byłaby taka, że konstruuję coś w rodzaju wiszącego nad akwem softboxa. Samo akwa stoi w lekkim półmroku, więc pytanie - jedna taka lampa, czy dwie? Czy z dwoma nie będzie już przegięcie? A może ktoś z Was robił coś podobnego i ma doświadczenie? Jak się do tego konstrukcyjnie zabrać? jak zabezpieczać przed wilgocią itd. Generalnie pytanie do wszystkich - Jak to widzicie? Co poradzilibyście? Jakie są słabe strony całego pomysłu? Czy on w ogóle ma sens? Z góry dziękuję za porady.

Edytowane przez mrbm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach