Skocz do zawartości

Glony


PawelIST
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem początkującym akwarystą. Postawiłem swój pierwszy baniaczek 30l.

Akwarium funkcjonuje już prawie 3 miesiące. Na tylnej szybie pojawiło się mnóstwo glonów. Mam glonojada, ale coś nie bardzo czyści te glonki.

Obsada: 5x gupik, 6x neon, 3x kirysek, glonojad

 

Poniżej zamieszczam zdjęcia i proszę o jakąś pomoc co zrobić z tymi glonami i ewentualne sugestie dotyczące baniaka. Co poprawić, co dodać, odjąć ;) Pozdrawiam serdecznie

 

Edit:

 

Zapomniałem o jednym danio zielonym, była parka ale samiec się utopił ;)

 

Regulamin 6.2. Mapet

 

img0483sdi.jpg

 

 

img0486v.jpg

Edytowane przez Mapet
Regulamin 6.2.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, musisz koniecznie oddać zbrojnika, tj. glonojada - dla takiego potrzeba 100 litrów, bo jak ci urośnie z 12 cm, to chyba go nie zmieścisz :)

Musisz zdecydować - gupiki czy neonki? W takim akwarium jedno albo drugie. Polecam gupiki, i to w ilości 1 samiec + 3 samice, nie inaczej - ale powiedz jakie ty masz.

Kirysków też bym się pozbył.

 

Zdradź nam ile watów ma twoja świetlówka.

Wylot od filtra skieruj ku górze, wyłącz napowietrzanie, żeby nie było bąbelków.

Dolej trochę wody, tak by nie było widać wolnej przestrzeni.

 

Co ile czasu podmieniasz wodę, i ile jej podmieniasz?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetlówka bodajże 20W lub 25W. Woodę podmieniam co 2 tygodnie około 20-30%. Jeśli oddam glonojadka to w ogóle akwarium zarośnie glonami.. Jest jakaś alternatywa do mojego baniaka?

Jednak w sklepach zoologicznych robią ludzi w balona i chcą chyba tylko zarobić, a nie dobra zwierzaków. Facet w sklepie kazał mi kupić 3 kirysy do oczyszczania i koneicznie glonojada jesli mam żywe rośliny. Chociaż mówiłem mu, iż mam tylko 30l akwarium.. 

Czyli, że neony i gupiki nie moga być w jednym akwa? Dzięki Tazzik za odpowiedź pozdrawiam

 

Edit: