Skocz do zawartości

Krewetkarium początki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Po ponad roku przerwy od akwarystyki chciałem wrócić do tematu tylko w mniejszym wydaniu, krewetkarium.

 

W tym temacie jestem trochę zielony.

Planuję zakup zestawu Aquael 30L wraz z akcesoriami do Krewetek, czy to dobra opcja ?

Oraz mam pytanie co do podłoża, co najlepiej zastosować? ShrimpSand wystarczy ?

Oraz obsada roślinna? Co do takiego małego baniaka? Kupić jakiś gotowy zestaw roślin ?

 

Pozdrawiam.

 

 

Luna: Dbaj o pisownię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aquael 30 jest drogi,ale sam go posiadam(prezent) i jedyne co mi tu nie pasuje to grzałka bez termostatu oraz lampka(ze względu na cenę samej żarówki po przepaleniu się).Taniej wyjdzie kupić standardowe 25l i do tego grzałkę i filtr.Co do podłoża ShrimpSand jest ok,aczkolwiek u sb mam zwykły piach i też jest ok ;) Jeśli to krewetkarium to obowiązkowo jakiś mech,może gałęzatka i nieduże roślinki(ja np u siebie mam bakope).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się wygląd tego zestawu :)

Nie patrz na wygląd, zdjęcia są ładne na pudełku bo są zrobione z zadbanym akwarium i przyciągają oko. Ja dałem się na to złapać jak kupowałem zestaw aquaela i teraz wszystko prócz grzałki i akwarium oraz pokrywy wymieniam. Chodzi dobrze, jest ok, ale źle dobrali do moich potrzeb. Mam filtr i oświetlenie do wymiany. Te z zestawu są za słabe do tego co chcę osiągnąć. A gdybym miał tą wiedzę co teraz, wtedy jak kupowałem to miałbym baniak 2x większy za te same pieniądze.

Kup szkło osobno a resztę dobierzesz wg. potrzeby.

 

Te lampy modułowe mają max. 11w. Są zestawy złożone z 2 modułów. Filtr w zestawie to PAT-mini dość wydajny jak na swoje rozmiary. Mam go ale zmieniam ze względu na wady filtra wewnętrznego. Grzałki nie znam. Zestaw jest przyzwoity, ale wraz ze wzrostem apetytu będziesz coraz więcej dokładał do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość