asdfg Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Witam Jaka jest różnica między co2 z butli/bimbrowni a easy carbo? Może jestem laikiem ale to chyba węgiel i to węgiel. Wytłumaczcie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atreyu Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Forma w jakiej jest on przyswajany. Z butli masz CO2, z EC bodajże C5H8O2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
asdfg Posted May 2, 2013 Author Share Posted May 2, 2013 No tak to to wiem ale czy co2 z butli można zastąpić przez EC? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajolica1 Posted May 2, 2013 Share Posted May 2, 2013 Można, ale efektów nie będziesz miał tak jak by butli. EC czasami pomoże czasami nie. Mi osobiście roślinki szczególnie po nim nie rosną . Butla to jednak butla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łoren Posted May 2, 2013 Share Posted May 2, 2013 Węgiel w płynie , carbo to roztwór aldehydu glutarowego , aldehyd to silna trucizna - w małych stężeniach nie jest szkodliwa dla obsady- w przypadku kiedy węgla jako pierwiastka C musimy dostarczyć relatywnie dużo (w akwariach HT) E.Carbo nie będzie wystarczające , węgla dostarczymy za mało stosując nawet maksymalne dawki przy których obsada da radę przeżyć. Dlatego o wiele bardziej racjonalnym rozwiązaniem jest nawożenie przy pomocy CO2. Przy oświetleniu rzędu 0,5W/L akwarium daje radę pociągnąć na E.carbo przy stałej dawce x3 - powyżej tej wartości oświetlenia już nie wystarcza. Jest na pewno lepszym i bardziej stabilnym źródłem węgla niż bimbrownia która ma bardzo duże wahania i nie mam możliwości jej regulowania. Najlepszym jednak rozwiązaniem jest wysokociśnieniowa instalacja CO2 czyli butla i reszta akcesoriów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...