Skocz do zawartości

porady mile widziane


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegoś czasu kompletuje swoje akwarium, (można rzec że pierwsze, kiedyś jako mały chłopiec miałem akwarium ale teraz już wiem że większość rzeczy tam nie pasowała do siebie) i mam sporo pytań które mnie nurtują.

 

Akwarium 96l, wymiary d80 sz30 w40

Filtr MINI KANI 120

 

Parametry wody - zbiornik jeszcze stoi pusty więc jedynie mogę podać link do wodociągów:

http://www.wodociagi.ostrowiec.net.pl/p ... ex_op.html

 

Oświetlenie:

Pokrywa jeszcze nie skończona ale przymierzam się do:

2x24W t5 - 0,5 W na litr

lub

3X14W t5 0,43 W na litr

 

Rośliny:

- przy takim oświetleniu zdecydowanie mało wymagające ale jestem zielony w tym temacie więc proszę o jakieś sugestie, zastanawiałem się nad zakupem jakiegoś zestawu roślinek na allegro.

 

Obsada:

- brzanki sumatrzańskie,

- neon innesa

Wiem że to rybki stadne i zastanawiam się czy istnieje możliwość trzymania obu gatunków w takim akwarium, jeśli już to w jakich ilościach.

Dodatkowo prosił bym o jakieś sugestie co do obsady uwzględniając w niej brzanki i pomijając rybki żyworodne, nie mam nic przeciwko tym rybką ale po prostu są mi już trochę znane.

 

Podłoże

Tu kolejny dylemat, wiem że nie może być zbyt drobne i ostre bo brzanki jedzą pokarm z dna, jedyne jakie mi przychodzi do głowy to żwirek który od zawsze z tego co pamiętam się stosowało w akwariach, dodatkowo wydaje mi się że lepiej rybki wyglądały by przy ciemnym podłożu, czytałem o pisaku kwarcowym ale ten chyba jest za drobny więc i tu proszę o jakieś wskazówki.

PS

Fajnie było by koszty były jak najniższe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o rośliny to przy 0,5W/l nie muszą być mało wymagające. ;)

Dodasz co2 i zaczniesz nawozić to będziesz mógł stworzyć akwarium roślinne.

 

Jeśli bardziej zależy ci na rybach to zdecydowanie lepiej byłoby gdybyś założył akwarium biotopowe.