Skocz do zawartości

Akwarium metrowe brak pomysłów


Rekomendowane odpowiedzi

Zarejestrowałem się na te forum w związku z odziedziczonym akwarium .

 

Mam akwa. 112 litrów panoramiczne (chyba tak sie to nazywa ,szyba przednia jest wypukła )nie mam pomysłu co by w nim można było zrobić , mam korzenie dwa ładne mangrowca -na cały tył ,grzałkę i jakiś filtr aqua szust ,pokrywa z oświetleniem .

 

Proszę o pomoc co mi jeszcze potrzebne , jakie kamyki kupić jakie rośliny czy coś jeszcze potrzebne ? No i na koniec jakiś ładne rybki .

 

Podobają mi się mchy i małe ryby.

 

Proszę o wypowiedzi. ;)

 

Mapet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biotop hmmm .

 

Roślinne?

 

Nie wiem chcę rośliny Anubiasy i mchy może jeszcze jakieś inne pasujące do tych co wymieniłem .

 

Co do obsady to nie znam się córka chciała neonki bo te akwarium tak naprawdę dla niej ma 9 lat i obiecałem jej kawałek wodnego świata a chcę żeby wyglądało to naturalnie .

 

Jako tło planuje użyć czegoś czarnego widziałem kilka akwari właśnie z czarnym tłem ? Podłoże czarne lub takie lekko pomarańczowe ale nie wiem czy mogę użyć takich kamyków co posypują na drogach jak układają bruk .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Neony naturalnie wyglądają tylko w zbiornikach typu Black Waters.

Pokażę parę moich zbiorników BW

 

 

 

Czyli jak widać ciemniejsze klimaty- rośliny do szczęścia im nie potrzebne, przy czym możesz dać rośliny pływające- idealnie żrą Azot, daja dodatkowy cień i są efektowne.

 

112L to prawdopodobnie 80cm baniak, a nie metrowy.

Jeżeli to standardowe wymiary; czyli 80x35x40cm to możesz sobie pozwolić na harem Apistogramma trifasciata + 15-20 Neonów Innesa.

 

Jeżeli jednak wolisz większe, bardziej ciepłolubne i ładniejsze Neony czerwone, to z nimi możesz połączyć np Agassiza, Kakadu, Barlowi i wiele innych większych pielegniczek.