Skocz do zawartości

Proszę o pomoc i porady przy akwarium 200l.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałbym Was prosić o parę rad dotyczących mojego akwarium wcześniej miałem 150l ale mi pękło i musiałem szybko zmienić na 200l. Jestem raczej początkującym-średnim akwarystą. To zaczynamy moja obsada:

2x skalar

4x bocja wspaniała

4x bocja siatkowana

5x kiryski spiżowe i pstre

5x molinezje

3x bystrzyki srebrne

2x zbrojniki niebieskie

1x zbrojnik lamparci.

Niektóre ryby dostałem w spadku miałem wcześniej 30 sztuk molinezji i parę glonków i innych ryb lecz szybko zredukowałem. Znajoma wyjechała za granicę i musiała się wszystkiego pozbyć.

 

Sprzęt:

Oświetlenie to przerobiona pokrywa świetlówki t8 2x30w w zestawie 6500k 90cm i 2x18w grolux i daylight sylvania.

Filter kubełkowy aquael unimax pod akwarium max 150 litrów wiem, że za mały ale wspomagam jeszcze filtrem wewnętrznym turbofilter 1000 aquael.

Media filtracyjne: zeolit, rurki ceramiczne i troszkę humos filtus.

Grzałka 100w

Temperatura to zazwyczaj 25-26 stopni.

Podłoże zwykły żwirek miałem wcześniej czarny o drobniejszej granulacji ale ze względu, że mi pękło tamto akwarium nie miałem wyjścia, a akurat w sklepie drobniejszego nie mieli. Musiałem wszystko w jeden dzień załatwić.

 

Rośliny:

Wybaczcie mi ale nie znam się tak bardzo na niektórych gatunkach studiuje książkę akwarium praktyczny poradnik.:)

Z tego co wiem to mam 1 sadzonkę Bacopy, Nurzaniec, Kryptokoryna Ludwigia pływająca, Heterantera paskowata(bardzo ciężko mi ją utrzymać) liście się rozpadają ale pojawiają się nowe. Trawa?