Skocz do zawartości

Inwazja glonów :/


kopernik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, jestem w akwarystyce początkujący. Założyłem niedawno sobie (około 4 tygodni temu) baniaczek 30 l (kostka) , światło 26 W (ok. 10 godzin), podłoże Shrimp Sand, filtr zwykły, wewnętrzny gąbkowy, akwa bez obsady, temp 26-28'C. Do niedawna stosowałem CO2 z bimbrowni, a także podawałem Easy life Profito, do tego Easy life Carbo. Gasiłem też światło na kilka dni. Niestety, glony pochłaniają akwarium w oczach. fotki zrobiłem po 4 dniach nieobecności w domu, więc szyby też są już zarośnięte, bo nie było komu ich czyścić.

Poproszę o rady jak doprowadzić zbiornik do porządku.

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz prawie 1W/L oswietlenia - CO2 niezbędne tak samo jak i pełne nawozenia makro i mikro - tym bardziej ze podłoże jest jonowymienne i na 100% chłonie wszystkie pierwiasti jakie są dostepne. Glony są wynikiem poważnych niedoborów w nawożeniu. Niezbędne testy na NO3 i Po4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś zdjąłem osłone z akwarium. Glonów jakby troche mniej. po podmianie około 50% wody zwiekszyłem podawanie co2 w plynie kilkakrotnie, do tego chodzi bimbrownia. Tymczasowa wymiana zarówki z 26W na zwykłą 9W 2700K, czas swiecenia 5h. Nadal srodek przeciw glonom femanga algen stop dawka zalecana.

 

Z powodu sprzecznych informacji co do nawozenia - jedni pisza zeby nawozi inni zeby nie, to postanowilem przestac lac nawóz profito.

 

Zobaczymy co z tego wyjdzie

 

nemo130: Pisownia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawożenie jest po to aby utrzymać odpowiednie pierwiastki i ich stężenia. Brak pierwiastków lub nadmiar jednych wobec innych powodują osłabienie roślin i wkraczanie glonów.

 

Jeżeli potrafisz zapanować nad chemią wody bez nawozów i testów, to chcę się uczyć od Ciebie.