Jump to content

Problem ze wzrostem roślinek

zing34
 Share

Recommended Posts

Witam jestem początkującym akwarystą . I od miesiąca mam problem z moimi roślinami bo nie chcą rosnąć . Obsadzone są one w zbiorniku 35l , oświetlenie 8 wat ale wydaję mi się za mało . I z tym moje zapytanie do was albo czy mogli byście mi doradzić co trzeba zrobić by roślinki zaczęły rosnąć . Dodam że nawożę to Aqua art Carbo co2 .

Proszę o pomoc bo już nie wiem jak zmusić je do rośnięcia .

Zły dział. Przenoszę. Mapet

Wydaje mi się, że nie masz żadnego podłoża pod rośliny, a niestety nie samym CO2 żyją rośliny. W takim wypadku, jeśli nie chcesz zaczynać wszystkiego od początku, możesz spróbować podawać bezpośrednio pod rośliny jakiś kompleksowy nawóz do roślin akwariowych

1) Masz za słabe światło. 0,22W/l. Daj 12W żarówkę zamiast 8W. Roślinom będzie lepiej.

2) Same carbo to nie wszystko. Rośliny potrzebują azotu, fosforu, żelaza, potasu, magnezu, mikro. To tak jakbym Ci dał masło i kazał się nim najeść.

3) Jałowe podłoże. Poczytaj o ziemi ogrodowej pod żwir. Masz małe akwarium więc restart jest mało problemowy.

4) Poza tym masz dwie rośliny. Myślę, że zwiększenie ilości światła pomoże.

Poczytaj link Łorena. Tam są odp. na Twoje pytania.

Dobra zakupiłem tabletki nawozowe i od kolegi załatwiłem świetlówkę 12w zobaczymy czy coś to da

Tylko że kolego nie każdy ma fundusze przeznaczone tylko na akwarium jak bd miał coś kasy uskładanej to zainwestuje w podłoże ale narazie muszą tak być bo innej opcji nie ma

No wiesz można przejść się na pobliska łąkę i za darmo pobrać z natury dwa kopce kreta do wiaderka i mieć świetne podłoże do akwarium roślinnego :) Ale na razie jedziemy na tabletkach...taki suplement diety zamiast prawidłowego odżywiania...roślin :lol:

I doszedłem do wniosku że jutro zrobię restart zbiornika . Wrócę ze szkoły kupię sobie czarną ziemię poźniej przysypę ja żwirkiem obsadzę narazie tymi roślinami co mam a postaram się dokupić .. i po tym powinno pomóc