zing34 Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Witam jestem początkującym akwarystą . I od miesiąca mam problem z moimi roślinami bo nie chcą rosnąć . Obsadzone są one w zbiorniku 35l , oświetlenie 8 wat ale wydaję mi się za mało . I z tym moje zapytanie do was albo czy mogli byście mi doradzić co trzeba zrobić by roślinki zaczęły rosnąć . Dodam że nawożę to Aqua art Carbo co2 . Proszę o pomoc bo już nie wiem jak zmusić je do rośnięcia . Zły dział. Przenoszę. Mapet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Wydaje mi się, że nie masz żadnego podłoża pod rośliny, a niestety nie samym CO2 żyją rośliny. W takim wypadku, jeśli nie chcesz zaczynać wszystkiego od początku, możesz spróbować podawać bezpośrednio pod rośliny jakiś kompleksowy nawóz do roślin akwariowych Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łoren Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 moj-przepis-na-akwarium-roslinne-t46630.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeksup Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 1) Masz za słabe światło. 0,22W/l. Daj 12W żarówkę zamiast 8W. Roślinom będzie lepiej. 2) Same carbo to nie wszystko. Rośliny potrzebują azotu, fosforu, żelaza, potasu, magnezu, mikro. To tak jakbym Ci dał masło i kazał się nim najeść. 3) Jałowe podłoże. Poczytaj o ziemi ogrodowej pod żwir. Masz małe akwarium więc restart jest mało problemowy. 4) Poza tym masz dwie rośliny. Myślę, że zwiększenie ilości światła pomoże. Poczytaj link Łorena. Tam są odp. na Twoje pytania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...