Skocz do zawartości

Jakie ryby do akwa 96 l ?


kamil19967
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , szykuję się do kupna akwarium 96l [80x30x40].Jestem początkujący i chcę się wkręcić w akwarystykę. Narazie zaczynam od takiego małego akwa. Najwiekszy mój problem tkwi w doborze ryb. Interesują mnie ryby typu: Gupik ,Kirysek Spiżowy,Neon Innesa, Otosek Przyujściowy, Pielęgniczka Ramireza, Zbrojnik Niebieski, Molinezje.

PH wody - 7,8

mg/l CaCO3 - 167

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sprawdź na stronie wodociągów parametry twojej kranówki (np. Warszawa wodociągi)

P.Ramiereza razej dla początkującego jest zbyt wymagająca (potrzebuje miękkiej wody.

Podam 2 przykładowe obsady niewymagających ryb.

 

1.

6x Otosek

6x Kirysek Spiżowy

10x Neon Inessa

3x Gupik (tylko młodych nie trzymaj w tym akwarium bo szybko będziesz mieć przerbienie, i kup najepiej 1 samca i 2 samice)

 

2.

1x Zbrojnik Niebieski (tylko 1 bo masz małą powiechrznię dna dla większej ilości)

6x Kirysek Spiżowy

10x Neon Inessa

3x Molinezja (to samo co u gupika)

 

Napisz co dokładniej cię interesuje to napiszę ci inne obsady, albo rośliny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mawia mój znajomy: szkoły nie masz ale doradzić potrafisz...

Jeśli kolego uważasz że ramirezki są wymagające bo potrzebują miękkiej wody to obawiam się że neony i otoski również.

Jak już proponujesz gupiki a przestrzegasz przed ich nadmiernym rozrodem to może lepiej zaproponować stadko samych samców a nie haremik?

A na molinezje to trochę za miękką wodę ma kolega. Bo jakbyś się nie zorientował to w pierwszym poście są podane parametry. I jakby trochę popracować nad pH to można by jakieś bw wykombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W proponowanej przez ciebie obsadzie jest za dużo maszynek do srania (kiryski otoski) ile zjedzą tyle wysrają. Kup sobie 10 neonków 2 ramirezki 3 kiryski pstre