Skocz do zawartości

Obsada 115l - dostałem rybki i nie wiem, czy są ok


Musculator
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Posiadam 115 litrów. Dostałem około 10 molinezji i tyleż samo mieczyków. Miałem welony, ale niestety molinezje szybko się z nimi rozprawiły i teraz trzymam je osobno. Do tego dostałem kiryska i ostatnio parkę pielęgnic ramireza (małe). Od razu piszę, że nie znam się na ph wody, filtr jest duży (dopasowany do tego litrażu), grzałka na temp. 25 stopni.

 

Moje pytania:

1. Co myślicie na temat dotychczasowej obsady i co zmienić? Dodam, że większość molinezji i mieczyków niedługo oddam, bo jest ich zbyt dużo - chciałbym, aby COŚ było na dnie (kiryski, glonojady), coś w środku i coś przy górze, czyli żeby cały zbiornik był równomiernie dopasowany.

2. Myślę też o platkach... Co myślicie?

 

 

Dzięki za odpowiedź, pozdrawiam Kolegów! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

115l to chyba niestandardowy zbiornik więc podaj wymiary: długość, szerokość i wysokość w cm.

Mam nadzieje, że welony nie trafiły do słoika albo kuli... ?

Dokładnie parametry wody (strona wodociągów, telefon do nich albo test) szczególnie Ph i Gh.

Do tego jakie masz podłoże i oświetlenie? Uzupełnisz informację to będzie można 'coś pomyśleć'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oświetlenie: 2 jarzeniówki 18 W, przynajmniej tak sądzi kolega, który mi je oddał - nie ma na nich tabliczki.

Akwarium dokładnie ma nie 115 a 112 litrów.

Podłoże: drobny żwir jasny, chyba kwarcowy.

Ph - nie wiem, lecz wydaje mi się, że dla wielu ryb nie jest ono aż tak ważne, więc w poniższych rozważaniach chciałbym je pominąć.

 

p.s. Welonki póki co siedzą w przezroczystym wiaderku dość sporych rozmiarów z roślinkami pływającymi i wydają się szczęśliwe. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ph - nie wiem, lecz wydaje mi się, że dla wielu ryb nie jest ono aż tak ważne, więc w poniższych rozważaniach chciałbym je pominąć.