karwos00 Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Witam. Za kilka dni startuję baniak - 112l (Azja).Mam wodę o ph 7,4-7,8; średnio twarda (KH-do14, GH do 28) - pewnie będę mieszał z RO. Pod piach dam JBL Aquabasis plus = 5l. Jestem początkujący i nie chciałbym od razu robić sobie odczynników do nawożenia samemu (z czasem na pewno z racji zawodu bede mógł to robić bez problemu - jednak co innego zrobić a co innego używać). Chciałbym prosić o poradę - co i kiedy zacząć używać - czy już od 1 dnia zacząć nawożenie. Czy zacząć od uniwersalnych mikro makro (jakich), easy carbo czy od razu bimbrownia, ferropol czy jeszcze coś innego?? Będę wdzięczny za wskazówki Akwarium standardowe 80x35x40 oświetlenie 2x18W T8 6500K. (na pewno dodam jeszcze z 20W T5 - ewentualnie najpierw jakieś wstępne oświetlenie z boku (czy dojść tylko do 0.5W/l czy przy bimbrowni jeszcze więcej?) Rośliny planuje (o ile dostanę): mech jawajski, taiwan moos, microsorum mini, blyxa japonica, i jeszcze z 4-5 innych azjatyckich (na początek nie za dużo żeby samo się mogło rozrosnąć) Obsada planowana : Danio pręgowane, piskorek kuhli, rozbora klinowa , krewetki amano (wszystko w ilościach od 6-10 lub więcej - ale o to zapytam Was w innym temacie żeby nie przerybić jak mi to zacznie rosnąć - zakładając optymistycznie). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...