rafniedz Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Witam, Jestem początkujący weteran (jako nastolatek, tj. w latach 90tych miałem akwarium ale były to nieudolne próby, tylko welonki mi się udało utrzymać i to fuksem bo wiedzy nie miałem żadnej) . Akwarium 12 litrów, niestety teraz już wiem że przerybione. Obsada: Kirysek panda 2x, Bojownik 1x, Gupik endlera 2x, Danio 2x Filtr: zewnętrzny mechaniczny wydajność ok.100ltr/h z czymś w rodzaju deszczownicy (woda spada z pewnej wysokości i wywołuje stały ruch na powierzchni) Grzałka chińska z termostatem wbudowanym 25W Temp ustawiona: 24st C Roślinność: anubias 1x średni, rogatek sztywny Podłoże: ciemny żwirek pochodzenia torfowego (bodajże) CO2 nie dodaję, roślinki rosną jak głupie, zwłaszcza rogatek Start: 20 Styczeń 2013 Plany: 60 litrów w najbliższym czasie Podmiana 1x na 2 tygodnie ok. 15%, woda źródlana ze sklepu spożywczego (w kranowej miałem za dużo syfu i jest b. twarda >25) Parametry wody mnie niepokoją. Dałem kapsułkę którą sprzedawca określił jako zawierającą pożądane szczepy bateri nitryfikacyjnych i jest lepiej ale nadal nie tak jak trzeba. Co więcej ruszyły mi glony a 2 tyg temu ślimak mi zdechł. Moje wyniki NO3 ok.100 NO2 ok.5 GH >7st.d KH 3st d PH 6,8 Czy moje akwarium wytrzyma jeszcze trochę zanim nie kupię czegoś większego (nie ma fajnych używek z pokrywą w moim rejonie /Mosina/ więc czekam) czy muszę się szybko zbierać bo ryzyko duże. Czy specjalne preparaty mogą pomóc i ew. jakie ? Pozdrawiam wszystkich serdecznie Rafał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikodem Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Ta woda zawiera pewnie dużo różnych minerałów i masz ich za dużo. Kupuj wodę destylowaną np. na stacjach benzynowych. Twoje akwarium nie nadaje się na żadną rybę. Jeśli testy masz paskowe to one kłamią. Ale NO2 i NO3 masz zabójcze! Na gupiki za miękka woda oraz za niskie pH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...