Meatius Posted March 6, 2013 Share Posted March 6, 2013 Witam, akwarium założyłem w połowie grudnia 2012 roku. Generalnie wszystko było ładnie pięknie do początku marca kiedy to zobaczyłem, że troszeczkę zmętniała(niewielki osad). Wodę wymieniłem na początku lutego, dlatego też dziwi mnie dlaczego dochodzi do tego po miesiącu a nie wcześniej. Rybki ostatnio przebywają przy wylocie wody. Poniżej załączam dwa zdjęcia, z przodu oraz z boku : http://i.imgur.com/AC2Sle5.jpg http://i.imgur.com/oxlwoZY.jpg Akwarium 240L Łącznie jest 11 rybek ( 5 większych, 5 mniejszych i glonojad ) Zatem pytanie, co mogło spowodować nagłe zmętnienie i czy jest to niebezpieczne dla ryb?Jeżeli tak, co zrobić żeby je usunąć. Z góry dziękuję za pomoc PS wybaczcie jeżeli nie będę w stanie udzielić jakichś informacji gdyż jestem początkującym akwarystą Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atreyu Posted March 6, 2013 Share Posted March 6, 2013 Wodę wymieniłeś? Całą? Nie robisz regularnych podmianek? No to kumulacja związków azotu, pojawienie się zmętnienia biologicznego wywołanego pierwotniakami. Kwestia poprawnej opieki nad akwarium i filtracji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meatius Posted March 6, 2013 Author Share Posted March 6, 2013 Na początku lutego woda została wymieniona w około 80%, teraz mam zamiar wymieniać raz na dwa miesiące po 50%. Czy takie podmianki powinny uwzględniać wymianę mniejszej ilości wody częściej? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atreyu Posted March 6, 2013 Share Posted March 6, 2013 Bardzo zły pomysł, destabilizujesz sobie tym florę biologiczną zbiornika. Podmieniamy mniej, ale częściej. Jak widzisz obecna metoda się nie sprawdza. Jaki masz filtr? Najlepiej wypełnij wszystko według tego schematu: jak-zadawac-pytania-na-forum-superakwarium-pl-t48986.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...