Skocz do zawartości

Dziwne zachowanie całej "załogi " akwarium


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem amatorek i dopiero zaczynam "zabawę" z rybkami i akwarium.

po kolei: mam 60 l akwarium woda została wzbogacona uzdatniaczem po tym kilka dni stała z włączonym filtrem, następnie kupiłem parę roślinek i po kilku dniach rybki a mianowicie 10 neonków czerwonych, 2 mieczyki. 2 molinezje(żólta), dwa glonojady i 5 razbór klinowych. Miałem tez bojownika ale odseparowałem go od reszty w osobny zbiornik.

na samym początku było ok rybki pływały ładnie w ławiczkach ale od wczoraj zaobserwowałem ze molinezje opadają na dno i dziwnie się trzęsą, za to neonki pływały w rogu akwarium gdzie znajduje sie filtr i grzałka. Sadziłem ze woda może być za zimna choć miałem 23-24C dlatego tez podniosłem temperaturę do 25C, sądziłem że wszytko wraca do normy ale niestety wieczorem wszystkie rybki zebrały się na dnie i pływają w rogu(można powiedzieć ze położyły się na brzuchu na żwirku). Czy jest to może przeziębienie?? Czy jakaś choroba?? proszę o pomoc

 

ps razbory klinowe zaczęły tracić kolor (już nie maja tak intensywnej czarnej plamki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety obsadę "pomogła" mi dobrać Pani ze sklepu.

 

niestety nie mogę zrobić testów bo nie mam jak. jutro jadę do sklepu i kupie co potrzeba. Pytanie czy do jutra przeżyją?? zgasiłem im światło i rybki ożyły i zaczęły pływać po dolnej części akwarium ale już nie skupiają się w rogu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oświetlenie w pokrywie to 1x15w. po wyłączeniu światła rybki sie bardzo ożywiły i pływają po całym akwarium. Drugą rzeczą, która zrobiłem to skierowałem filtr tak żeby bąbelki wypływały z filtra na dłuższa ścianę akwarium(akwarium jest prostokątne)i wprawiały w ruch wodę.

 

 

Madk nie mam gdzie oddać rybek, sądzisz ze rybki przetrwają do czasu kiedy akwarium dojrzeje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach