Jump to content

Odpowiednia obsada do 112l

fabiansiedlce
 Share

Recommended Posts

Cześć, jestem początkującym akwarystą. Od niedawna posiadam zbiornik 112l. Chciałbym prosić Was o poradę odnośnie obsady. Posiadam już rybki, ale chciałbym część z nich oddać i ewentualnie zamienić na inny.

Obsada:

2x Gupik

4x Mieczyk

2x Kiryśnik

2x Zbrojnik lamparci

2x Pielęgniczka boliwijska

5x Zwinnik czerwonousty

7x Neon czerwony

2x Brzanka rekini

Co radzicie oddać, co dokupić, bądź na co zamienić. Moja kobieta naciska mocno na obecność skalarów w akwarium. Z tego co wiem, to one chyba nie nadają się do takich małych zbiorników. Czy są jakieś podobne gabarytowo ryby do skalarów, które będą mogły pływać w moim akwa?

Zaznaczam, że moja historia z akwa zaczęła się dosyć niedawno i domyślam się, że dobór tych rybek nie jest najlepszy. Człowiek uczy się całe życie :)

Brzanki rekinie- out. To wielkie ryby-30 cm, do tego stadne.

Kiryśniki rosną duże- do 20 cm, za duże do Twojego akwarium .

Musisz mieć jakiś pomysł na akwarium- na razie wygląda to tak, że przygarnąłeś wszystkie ryby, które w miarę Ci się spodobały.

Mieczyki, gupiki- rozmnażają się w sposób niekontrolowany. Za kilka miesięcy będzie z tym duży problem.

Wybrałeś sobie 2 gatunki ławicowe- zwinnika i neonki. I trzymasz oba w zbyt małej ilości , żeby mogły chociaż imitować stado- zdecyduj się na jeden.

Pochodzę z Siedlec- mamy tam wodę dobrej jakości, ale twardawą- dobrze sie miały pielęgnice, żyworódki, z wrażliwszymi gatunkami zawsze był problem.

Powiedz kobiecie, że skalary potrzebują 2x większego akwarium. Potem dodaj, że macie tak bardzo twardą wodę, że musielibyście mieć nie tylko większe akwarium, ale też filtr osmotyczny.

Następnie usiądź i zrozum, że do 112l przy takiej twardości nie nadaje się do tego akwarium żadna z ryb które zostały wymienione w tym temacie.

Moja propozycja, to parka pielęgnicy Sajica i harem platek.

Tak, tylko zdechną przedwcześnie, w złych warunkach.

Będą chorować.