Jump to content

Sump 240L do akwarium 1400L

lucgear
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich. Jestem pilnym studentem waszego forum od ok. 3 lat. W sumie to od chwili kiedy wraz z żoną kupiliśmy pierwsze akwarium.. Od tamtego czasu ślęczę przy kompie nocami czytając aktualne, jak i zamknięte dyskusje na wszelakie tematy związane z akwarystyką. A mimo to, a może właśnie przez to mam już mętlik w głowie i nie jestem w stanie w rozsądny sposób zaplanować własnych działań związanych z moim marzeniem.. Akwarium 1400L 266x90x60.. wszystkie strategie związane z stelażem baniakiem hydraulikom i szeregiem innych aspektów mam dopracowane do tego stopnia że gdybym chciał wszystko opisać zajęło by mi to pewnie kilkanaście godzin.. Jednak jest coś na co nie mogę się zdecydować. Mianowicie ilość , pojemność oraz rozmieszczenie poszczególnych przegród oraz media filtracyjne w SUMPie który będzie miał 240L :help: . Baniak ponad 1400L to nie przelewki dlatego każdy mechanizm jego działania muszę mieć w 100% przemyślany i dopracowany. Dlatego do was drodzy koledzy zwracam się z prośbą o pomoc. Nie chodzi mi o odsyłanie mnie do innych tematów i linków gdyż wiem że nie są one adekwatne do moich tego co chcę uzyskać. chcę zobaczyć świeże i indywidualne podejście do tego projektu.. chcę uzyskać najlepsze parametry filtracyjne w sumpie o pojemności 240L. Proszę o pomoc w jego zaprojektowaniu.

ps. mile widziane szkice.. ;)

SUMP trochę mały ale wg mnie wystarczający. Jak przemyślisz (przeliczysz) objętości przelewanej wody (sump i akwarium) to da radę takiego zrobić. Po mojemy należałoby podzielić sumpa na 5 części: komora zrzutu wody, 3 komory filtracji biologicznej i komora pompy (choć pompy wcale tam nie musi być).