Jump to content

[240l] Blackwater Proszę o ocenę i pomoc

Bartosz83
 Share

Recommended Posts

Akwarium: 240 l (120x40x50)

Podłoże: piasek akwarystyczny bardzo małej granulacji

Filtracja: filtr zewnętrzny JBL CP 250 ( i tu pytanie jaki dołożyć wewnętrzny mechaniczny)

Ogrzewanie: grzałka 100 W ( docelowo 150 W)

Dekoracje: korzenie oraz kokosy

Jestem bardzo początkującym akwarystą, wręcz laikiem w tej kwestii także proszę o łagodną krytykę oraz o porady co zmienić i co dołożyć.

Zaznaczam że chcę aby to był biotop Blackwater bez żadnych roślin.

Właśnie myślałem nad jakimiś gałązkami w sumie nawet większymi gałęziami :) tylko czy wierzba będzie dobra czy z jakiegoś innego drzewa?? I jakie te liście? Co do pistii zastanowię się bo faktycznie mógłby to być fajny efekt. A jak z obsadą ? Chciałbym aby była tam parka Heros efasciatus (sewerum) a czy coś do tej parki mógłbym dorzucić czy pozostać tylko przy baniaku tylko z tą jedną parą??

Zły dział. Nawal tu dużo korzeni i liści dębu. Jaką chciałbyś obsadę? Zaproponuj coś.

Ja tu widzę paletki i stadko neonów / rodostomusów i kiryski na dno, można by było do tego dorzucić jakieś apistogrammy, ale podaj parametry wody. Wywal kokosy.

Nie lubię jak jest dozo gatunków ryb :) wole jak jest ich mniej ale większe. Chce mieć parkę Heros efasciatus. I do tego ewentualnie coś na dno ale nie wiem co mogłoby tam się znaleźć. Ale o korzenie większe czy więcej jakichś gałęzi lepiej?? Chcę z jednej strony zrobić graciarnię korzeni a na resztę akwa liście i patyki, może szyszki. Chce żeby te ryby miały gdzie pływać bo małe nie będą. Co myślicie o takim ustawieniu??

Tak jak mówiłem- Herosy bedą tutaj na styk i ja proponuje, by ostatecznie mieszkała tutaj jedna parka.

Na dno dodałbym kiryśniki i jakieś ciekawe zbrojniki (L104/ L204/ L183)

Pomysł z gałązkami dobry, ale liści dużo nie dawaj- przy dużych pielęgnicach syfek jest zbędny.