Skocz do zawartości

pierwsze akwarium - kilka pytań


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zastanawiam się nad kupnem akwarium, z dnia na dzień coraz bardziej się przekonuję, ale zanim tego dokonam mam do Was kilka pytań.

 

Po pierwsze napiszę jeszcze, że nigdy wcześniej nie miałem akwarium, i w temacie akwarystki jestem zielony.

Ok, więc, na jakie akwarium wraz z wyposażeniem czyli grzałką i filtrem jest mnie stać, mając na to 300zł? Ile litrów, wymiary, może jakieś konkrety ;)

Czy jest sens zabawy z paletkami, czy jak nazywają się te rybki, w zoologicznych sklepach bardzo mi się podobają, ale czytałem, ze potrzebują dużo przestrzeni, a jakbym miał mieć 2-3 rybki w akwarium to przesada.

Jaka akwarystyka jest ciekawsza, słodkowodna czy morska? I czy w domu w niedużym akwarium można bawić się w morską?

W zależności od tego na jak pojemne akwarium mnie stać, ile rybek jakichś tam normalnych innych fajnych mógłbym w nim naraz mieć?

Czy oprócz rybek, można się bawić w jakieś kraby czy inne stworzonka które urozmaicą akwarium.

Czy akwarium zabiera dużo czasu? Nie mówię tutaj o zabawie z akwarium, czyli układaniu strojeniu itp, tylko samo czyszczenie, co ile czasu i jak.

Jeśli już brałbym się za akwarium, to chciałbym zrobić coś naprawdę fajnego, miłego dla oka, kolorowego, z fajnymi ładnymi rybkami, zresztą wiadomo o co chodzi.

 

Dodam, że mój tata miał kilkanaście(kilkadziesiąt może nawet) lat temu kilkanaście akwariów, trochę handlował rybkami itp, ale od tamtego czasu raczej sporo się zmieniło, i za bardzo nie może mi pomóc, aczkolwiek przy jakichś wymianach wody czy innych sprawach na pewno pomoże i będzie wiedział o co chodzi :P

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach