Jump to content

Co pod bazalt.

damilio
 Share

Recommended Posts

Witam. Jako że z racji braku czasu, praca po 12h+, nie potrafię nic sensownego znaleźć. Planuję reset, mam nadzieję że ostatni. A że nadarza się okazja powiększenia akwa, to chciałbym, aby tym razem było git.

No więc:

Nawożenie: CO2 i sole

Światło: aktualnie 4x14, będzie zmienione na 2x24 i 2x14, lub 3x24 i 1x14

Wysokość akwa: 50cm

Dno: Bazalt 1-3mm

Rośliny: 3 gatunki Elocharisów (Parvula, Acicularis, vivipara), Staurogyna, Kryptokoryna.

I teraz klu. Co i czy dawać coś pod bazalt. Mapet poradził ziemię ogrodową jałową, jako że nie mam doświadczenia z ziemiami z nawozami. Substratu nie chcę za bardzo, właśnie przez niego robię reset. Nie chcę innego żwiru, jest już kupiony, wybrany, aranżacja przygotowana. Jutro (poniedziałek) odbieram akwa, więc prosze o odpowiedzi. Dziś też późno wrócę z pracy, więc nie wiem czy będę w stanie odpowiedzieć w temacie.

S'Sayan. Substrat odpada. Zwłaszcza ten. Ma dużo żelaza. I właśnie przez to muszę robić reset. I raczej wybiorę ziemie. Kubas, ale zwykła. Jałowa. I idąc za poradą Mupeta, niech ziemia naciągnie nawozy z wody. Łatwiej o kontrolę ilości składników. Nie mam u siebie Castoramy, ale myślę że w ogrodniczym znajdę jałową ziemię.

Kup najtańszą ziemie jakla jest w twoim pobliskim markecie. Nie patrz na nawozy w niej zawarte. Najtańsza ziemia ma tak małe ilości substancji nawozowych że napewno nie zaszkodzi. Ja kupiłem ziemie uniwersalną na której pisało że ma NPK, nie miałem żadnego problemu z glonami itp.

Jak zaczniesz nawozić akwa to podłoże będzie i tak absorbowało nawozy więc na jedno wychodzi.