Jump to content

Czy może być taka obsada do 60l.?

pearlable
 Share

Recommended Posts

Za kilka tygodni uruchamiam akwarium 60 litrowe. Całe wyposażenie już posiadam, woda zaczęła już "odstawać", teraz pozostaje kwestia tego czy wybrałam dobre rybki sugerując się wpisami z wielu forów, które przejrzałam. Od kilku miesięcy mam jednego samca bojownika, zamierzam zrobić mu mały harem dobierając mu dwie samice. Do tego chciałabym dodać:

6 otosków,

7 neonów innesy,

6 sztuk bystrzyków barwnych i

5 sztuk barwniaków szmaragdowych.

Do tego będę miała jasny żwirek na dno i żywe rośliny. Teraz powstaje pytanie, czy taka obsada może być, czy należałoby coś zmienić?

Z góry dziękuję za radę, jestem totalną amatorką jeśli chodzi o akwarystykę i wolałabym nie popełnić gafy i nie skrzywdzić tych małych biedactw nieznajomością tematu. Lepiej zapobiegać niż leczyć :-)

Znając życie to zaraz ktoś Ci odpisze, że akwarium jest przerybione. Jak dla mnie jest ok, ale Neonek dałbym 10. Są bardzo małe i fajnie wyglądają w większej gromadzie.Poza tym nie wiem czy to dobry towarzysz dla bojownika. Aha, zapomniałbym te Barwniki szmaragdowe rosną do 8 cm i nie wiem czy nie będą za duże jak na 60 l. Tylko nad tym bym się zastanowił.

• 1 month later...

Witam. Nie zakładam nowego tematu bo chodzi mi mniej wiecej o to co jest w tym temacie. Chciałbym się poradzić czy może być taka obsada do ok.60l zbiornika.Akwa na razie dojrzewa, jeszcze ok 2tygodni poczekam i na razie się zastanawiam nad taka obsadą:

8-10 neonki inessa

5 kirysków panda

1 glonojad

3 gupiki (1 samiec + 2 samice)

i czy do tego można jeszcze dodać:

1 gurami mozaikowe(podoba mi się ta ryba ale chyba za duża na moje akwa)

5-6 galaxy rozbora lub danio pręgowany (podobno danio może być agresywny i podgryzać neonki)

Czekam na opinie i podpowiedzi, z góry dzięki.