Jump to content

roślinki, grys bazaltowy...

Tomkele
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów, :) zwracam się do Was z pewnym problemem. Ostatnio, po dłuższej przerwie wróciłem do akwarystyki. Od razu chciałem podkreślić, że nie znam się bardzo na wymaganiach roślinek, ich uprawie, róznych nawozach itp... Jednak zawsze byłem zadowolony z roślinek w moim akwarium. Były to proste gatunki, typu kabomba, żabienica amazońska, nużaniec. Wszystkie rosły bardzo intensywnie, miały codziennie nowe przyrosty. Rosły na zwykłym jasnym żwirku o średniej granulacji. Beż żadnych nawozów czy substratów. Jednak teraz, w nowym akwarium jest straszna lipa, ;/ nie mam pojęcia dlaczego, woda jest napewno taka sama, te same gatunki roślin co kiedyś, jednak nie rosną.. gniją liście, nie chcą się ukorzeniać.. czy przyczyną może być grys bazaltowy jako podłoże? Czy znacie jakieś w miare tanie czarne podłoże na którym roślinki dobrze rosną? Ostatnio widziałem drobny czarny żwirek firmy "Delfin", ale nie mogłem w necie znaleźć żadnych opinii na jego temat. Z góry dziekuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Regulamin 6.1. Mapet

Ziemia pod spodem wiązała by się z całkowitym restartem... Aha jeszcze jedna sprawa... Chciałbym żeby żwirek był bez ostrych krawędzi. Podejrzewam, że grys kaleczy moje kiryski... Choć w sumie nie wiem, czy uszkodzone wąsiki nie są wynikiem agresywnych minorów, które miałem jakiś czas w akwarium. Uparły się one na wszystko, co żyło.

Pisownia. Mapet

... teraz, w nowym akwarium jest straszna lipa;/ nie mam pojęcia dlaczego, woda jest napewno taka sama, te same gatunki roslin co kiedyś, jednak nie rosną.. gniją liście, nie chcą się ukorzeniać.. czy przyczyną może być grys bazaltowy jako podłoże??

Grys nie jest tego przyczyną na 100%

Opisz dokładnie zbiornik.

Grys nie jest tego przyczyną na 100%

Opisz dokładnie zbiornik.