Jump to content

Problem z oświetleniem - pokrywa

Grz3si3k
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam taki problem, że w pokrywie mam dwie świetlówki. Jedna świeci i jest ok ale druga za to czasami nie świeci, czasami tak jak by nie do końca "nagrzewała, włączała" świetlówkę. Myślałem, że to problem świetlówki ale przełożyłem świetlówkę z nr.1 na nr.2 i ten sam rezultat. Kupiłem nową świetlówkę T8,90cm 30 W która w ogóle ani w pierwszym ani w drugim gnieździe nie działa (co jest grane?!?!). Mhm co może powodować takie działania w tym "drugim" gnieździe ? Co mogło nawalić ?

Dla janości wypunktuje wady drugiego gniazda:

1. Nie włącza do końca świetlówki

2. Czasami w ogóle jej nie włącza

I druga sprawa tej nowej świetłówki która też jest T8, ma 90cm marki Phillips a nie działa w żadnym gnieździe. Czemu ?(wkurzyłem się bo 20zł w plecy).

No właśnie modle się o to żeby to były oprawki. Ale jak je sprawdzić jestem zielony jeśli chodzi o elektrykę. Jakieś rady ?

Zapomniałem dodać, że jak się troszkę pomęczę (poruszam, lub kilkukrotnie włączę świetlówkę/światło to świeci tak jak należy)

Czyli cokolwiek robiąc muszę ściągnąć pokrywę która jest przymocowana silikonem i zaglądnąć do środka tak ? Mhm może w poniedziałek poszukam jakiegoś elektronika, nie chce sam za bardzo ingerować. Chyba, że to prosta sprawa ?

To prosta sprawa jak i schemat zasilania tego układu. Do pokrywy wystarczy sam elektryk nie elektronik :D.

Startery zamienisz miejscami bez odklejania pokrywy. Są pod białymi korkami które wykręcasz ale jeżeli świętówka odpala od razu to powinny być sprawne. Stawiam na luźne umocowanie świetlówki w oprawie. Odpal świetlówki i dociśnij oprawę do nich zobacz czy coś się popraw.

zakupiona dziś nowa świetlówka w ogóle nie świeci po żadnej stronie :/ Czym to może być spowodowane ?