Skocz do zawartości

Obsada do 500L Ameryka południowa 150x55x60


rafmen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam na imię Rafał i mieszkam w Bełchatowie. Kiedyś miałem akwarium ale było to 20 lat temu a więc można przyjąć, że jestem początkującym i niedoświadczonym akwarystą. Planuję kupić baniak o wymiarach 150x55x60. Od dłuższego czasu zastanawiam się nad obsadą do mojego baniaka. Chciałbym aby było w nim dużo korzeni i trochę niezbyt wymagających roślin. Wodę mam z wodociągów miejskich ale będę chciał uzyskać najlepsze parametry do wybranej obsady. Co do mieszkańców to wstępnie biorę pod uwagę:

 

- pielęgnica eliotti

- pielęgnica meeka

- pielęgnica zebra

- akara pomarańczowopłetwa

- zbrojnik zebra

- kirys brodaty

- zwinnik ogonopręgi

 

Chciałbym aby w baniaku znalazły się pielęgnice (oczywiście nie wszystkie wymienione, jeden lub dwa gatunki)

Do tego coś na dno (kirys, zbrojnik) oraz jakąś ławicę. Poproszę o propozycję i uwagi:

 

- czy ławica może pływać z pielęgnicami, jeśli tak to z którą/którymi?

- może jakieś inne propozycje (oprócz skalarów i paletek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pielęgnica skośnopręga kilka sztuk. Ryby spokojne i piękne, nie niszczą roślin i nie ruszają mniejszych rybek (pływa z nimi 11 sztuk bystrzyków ornatus).

Powyższe mi się podoba :-).

 

Wymieniłeś ryby z Ameryki Południowej i Ameryki Środkowej.

 

Proponuję opcję:

 

Pielęgnice meeki lub elliotta i do tego ławica mieczyka :-). Eliotki mam na zbyciu (20szt.) więc jakby co zapraszam ;-).

Do zeber bałbym się dawać ławicę bo to diabły są.

 

Z Ameryki Południowej może ziemiojady? Tylko tutaj z ławicą też może być ryzykownie. Koniecznie chcesz bawić się w drobnicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pielęgnice meeki lub elliotta i do tego ławica mieczyka :-).

Wybrałem największego zwinnika, jak urośnie może będzie miał 10 centów, istnieje szansa, że go nie zeżrą:-)