Skocz do zawartości

Substraty, podłoża...dużo tego..Co wybrać?


Bartex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, szukam optymalnego rozwiązania jeśli chodzi o podłoże w akwarium. Jest ich strasznie dużo.

Myślałem o połączeniu JBL Manado + JBL Aquabasis.

 

Później znalazłem Pro Soil

i teraz sam juz nie wiem co wybrać i w jakiej ilości do zbiornika 60x30x35.

 

 

Mapet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie wybrałem ten sposób o którym piszesz. A mianowicie JBL Manado(25l) + JBL Aquabasis(5l).Akwarium 240L 120x40x50.Ale szczerze mówiąc nie wiem czy ja mam to ze sobą pomieszać czy pierw położyć Aquabasis a dopiero potem Manado?.Myślałem jeszcze nad tym aby pod tym położyć 2 cm warstwy ziemi ale szczerze nie znam się na tym aż tak dobrze i potrzebuję pomocy.Nie wiem między innymi tego jaka to może być ziemia.Mam nadzieję że ktoś jest w stanie mi pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie wybrałem ten sposób o którym piszesz. A mianowicie JBL Manado(25l) + JBL Aquabasis(5l).Akwarium 240L 120x40x50.Ale szczerze mówiąc nie wiem czy ja mam to ze sobą pomieszać czy pierw położyć Aquabasis a dopiero potem Manado?.Myślałem jeszcze nad tym aby pod tym położyć 2 cm warstwy ziemi ale szczerze nie znam się na tym aż tak dobrze i potrzebuję pomocy.Nie wiem między innymi tego jaka to może być ziemia.Mam nadzieję że ktoś jest w stanie mi pomóc.

 

Najpierw JBL Aquabasis a na to Manado.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz kasę - Ada Amazonia New - mam i polecam lecz na początku ważne są podmiany co max 2 dni w ilości nawet 60%

Tańsze - Pro Soil lub Aquasubstrate II

Tanio, a dobrze - JBL Manado + Aquabasis lub ewentualnie ziemia i jakiś żwirek lecz też to praktykowałem i ziemia nie zaspokajała wszystkich potrzeb roślin - Amazonia tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach