Skocz do zawartości

Oświetlenie akwarium ~45l, welonka+rośliny początkujący


hueh93
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam;

potrzebuję oświetlić akwarium profilowane około 45 litrowe o wymiarach: dł: 40cm, sz: 22cm, wys: 30cm.

Obecnie nie posiadam pokrywy, jednak jeśli miałoby to ułatwić, usprawnić oświetlenie - to mogę taką zakupić.

W akwarium mam dwie welonki niedużej wielkości, oraz jednego glonojada, do tego parę sztuk prostych roślinek (moczarka kanadyjska, kabomba).

Tylna ściana oklejona czarną folią, dlatego zrobiło się ciemniej.

Interesowałoby mnie oświetlenie w miarę możliwości - najtańsze, czy to same lampy z uchwytem, czy jakieś belki, czy pokrywa + świetlówki.

W akwarystyce mam mały staż, tym bardziej jeśli chodzi o oświetlenie - jestem kompletnie zielony. Dlatego też potrzebuję konkretnej pomocy.

Mile widziane jasne wytłumaczenie co z czym, gdzie i za ile. Poproszę o linki z allegro, ew. instrukcję jak coś zamontować.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40x22x30 to będzie ok. 25L, więc wystarczy Ci Aquael Decolight 11W. Najtańsza opcja, bo tylko 35zł.

 

O ile mi wiadomo, to glonojad (ten prawdziwy) zabije welonki. Chyba, że to zbrojnik niebieski jest. No i masz kłopot z temperaturą, bo o ile pamiętam chyba glonojad ciepłolubny, a welonki zimnolubne. Więc ktoś się wykończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby było to akwarium proste, to byłoby około 27 litrów, do tego dochodzi profil = ponad 30 litrów. Pomyliłem się, że około 45, to było inne akwarium jednak.

Glonojad - miałem na myśli nazwę potoczną, w rzeczywistości jest to zbrojnik niebieski. Temperatura jest wypośrodkowana, dlatego myślę że jest wszystko ok.

A propos oświetlenia: "długość obudowy z modułem: 28cm" - nie znalazłoby się czegoś na całą długość mojego akwarium - czyli 40cm?