suchy1947 Posted July 28, 2012 Share Posted July 28, 2012 Mam ochotę z ciekawości i na próbę zrobić hodowle emersyjną. Wiem że wielu akwarystów w ten sposób rozmnaża swoje rośliny. W temacie jestem zielony. Zna ktoś jakieś opracowania lub linki na ten temat z których można by się dowiedzieć jak wygląda w praktyce założenie i opieka? Może ktoś podzieli się własnym doświadczeniem? Myślę o założeniu w przyszłości paludarium ale najpierw chcę popróbować w małej skali. Mój pomysł to na początek butelka 2l z ziemia na dnie, szczelna pokrywka i na słoneczny parapet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
locdog Posted July 28, 2012 Share Posted July 28, 2012 Poczytaj sobie w necie o Wabi-Kusa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
suchy1947 Posted July 28, 2012 Author Share Posted July 28, 2012 locdog- wielkie dzięki. Gdybym znał tą nazwę wcześniej może sam trafił bym na trop. Jeśli ktoś coś jeszcze chce dodać to chętnie słucham. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
123Patryk Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 moje-doniczki-doniczki-patryka-t49671.html <-- moje doniczki Ja bym na twoim miejsu zaczą tak . Kupił doniczkę mniej więcej wymiarry 40x15x20h . Zasypał doniczke do 2/5 torfem lub ziemią kwiatową . Zalał wodą , aby zrobiło sie tzw. bagienko . Postawił na słońcu aby to wyschło. I znowu zalał wodą , aby powstało bagienko . Posadź w takim podłoży rośliny. I przykryj to folią przezroczystą . Spryskuj to 5 razy dziennie. Jak rośliny się zaaklimatyzuja i zaczna rosnąć . Bezie można spryskiwać dalej 5 razy dziennie ale już bez foli , aż przyjdzie moment i wystarczy spryskiwać 3 razy dziennie . Na poczatek radzę takie gatunki jak : pełzacz bagienny , heyodostis , zwartki , hygrophila ( ja mam polyspermę ), hydrocotyle , lobelia . sagitaria. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...