Skocz do zawartości

Hodowla emersyjna


suchy1947
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam ochotę z ciekawości i na próbę zrobić hodowle emersyjną. Wiem że wielu akwarystów w ten sposób rozmnaża swoje rośliny. W temacie jestem zielony. Zna ktoś jakieś opracowania lub linki na ten temat z których można by się dowiedzieć jak wygląda w praktyce założenie i opieka? Może ktoś podzieli się własnym doświadczeniem? Myślę o założeniu w przyszłości paludarium ale najpierw chcę popróbować w małej skali.

Mój pomysł to na początek butelka 2l z ziemia na dnie, szczelna pokrywka i na słoneczny parapet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje-doniczki-doniczki-patryka-t49671.html <-- moje doniczki ;)

 

Ja bym na twoim miejsu zaczą tak . Kupił doniczkę mniej więcej wymiarry 40x15x20h . Zasypał doniczke do 2/5 torfem lub ziemią kwiatową . Zalał wodą , aby zrobiło sie tzw. bagienko . Postawił na słońcu aby to wyschło. I znowu zalał wodą , aby powstało bagienko . Posadź w takim podłoży rośliny. I przykryj to folią przezroczystą . Spryskuj to 5 razy dziennie. Jak rośliny się zaaklimatyzuja i zaczna rosnąć . Bezie można spryskiwać dalej 5 razy dziennie ale już bez foli , aż przyjdzie moment i wystarczy spryskiwać 3 razy dziennie . Na poczatek radzę takie gatunki jak : pełzacz bagienny , heyodostis , zwartki , hygrophila ( ja mam polyspermę ), hydrocotyle , lobelia . sagitaria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×