Skocz do zawartości

Jak dobrac nawozy i co2? Jak pozbyc sie zielenic?


bboymietek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

Jestem początkującym akwarystą. Moze zanim opisze mój problem, podam dane zbiornika.

 

Akwarium: 30L

Podłoże: AquaSubstrate II+

Filtr: FZN-1

Grzałka: NeoHeater

CO2: Butla 1,5kg

Oświetlenie:DecoLight Duo 2x11 W

 

Roślinność:

Ludwigia repens (rośnie w miare szybko)

 

Staurogyne Repens (rośnie, zauwazylem kilka dziurawych liści, ale nie wiem czy od braków czy moze slimakow, bo juz kilka odlawialem)

 

Pogostemon Helferi (niekture gałązki chyba rosną, u innych obumierają liscie)

 

Eleocharis accicularis (część rośnie, część zbrązowiała)

 

Hemianthus Cuba (słabo rośnie, mocno objęty glonem)

 

Wgłębka wodna (szybko rośnie, porośnieta glonem)

 

Temperatura wody: 25 stopni

 

 

Zwierzęta:

 

3 krewetki red cherry

4 krewetki crystal red

 

Akwarium ma ok 3 tygodni, planuje wpuścić jeszcze z 8 neon simulans.

 

Podczas startu dodałem SAFE WATER firmy AQUAART i nawóz CLASSIC.

 

Pisze w związku z moim problemem a mianowicie:

-po pierwsze nie wiem jak dobrać nawóz, jaki i ile i czy wogole dawac,

-po drugie ile podawac CO2, mam test pernamentny JBL ale nie wiem czy podawac w nocy tez czy wylaczac czy jak,

-po trzecie walcze z jakims glonem nie wiem jak sie dokladnie nazywa czy sinica czy zielenica, staram sie wycinac go ale jest ciezko, nie umiem zachamowac jego wzrostu.

 

Prosze pomozcie mi w zalozeniu tego akwarium. Zaznaczam ze czytam rozne opinie, fora, tematy, opisy ale nie umiem znalezc konkretow. Dlatego tez podaje dane mojego akwa, liczac ze profesjonalisci i znawcy z tego forum pomoga mi z rozwinieciem roslin i pozbyciem sie tego glonu. Dolaczam zdjecia pogladowe akwarium oraz zblizenia roslin z glonem.

nemo130: Pisownia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach