Skocz do zawartości

obsada do 200l co zmienic co dodac jestem laik pomocy


KserK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam akwarium 200l ale trochę się nie znam dostałem je w spadku i szkoda je zaniedbać .

Jest w nim trochę roślinek 2 kępy dużych i 4 małych, sztuczny chyba plastikowy korzeń ozdoba i dwa korzenie drewniane .

Filtr crystalprofi e901 ,grzałka 300w ,napowietrzacz jakis 150 z kurtyna , dwie lampy 30w jedna świeci tak jakoś na zielono druga na bialo .

Temperaturę utrzymuje tak około 25 stopni .

A rybki są takie :

 

mulojad - 1 szt 10cm

danio -2 szt 2cm

bocja wspaniała - 1 szt 7cm

bocja lochowata - 2 szt 4cm

skalar - 2 szt 10cm + 4 sz 3cm

razbora klinowa -10 szt 3cm

przeźroczka - 6 szt 3cm

kosiarka - 5 szt 8cm

sum drewniak - 1 szt 10cm

sum białowąsy - 2 szt 12cm

brzanka zielona - 2 szt 5cm

zbrojnik lamparci - 1 szt 20cm

labeo - 1 szt 7cm

piskorek - 1 szt 5cm

gurami - 2 szt 3 cm

 

Pewnie niektórzy będą się śmiać z tego postu ale opisałem tak jak umiałem po prostu nie znam się na tym

ale mam je już 2 tygodnie i żadna rybka nie zdechła . Wiec chyba warto o nie zadbać . Ale mam kilka problemów :

 

1 Woda nie jest idealnie czysta dlaczego ?

2 Na plastikowym korzeniu pojawił się jakiś zielony nalot co to ?

3 Roślinki żółkną dlaczego ?

4 Czym karmić (teraz daje płatki ,granulat ,tabletki jakieś roślinne , i jakieś mięsko mrożone kupione w zoologicznym )

5 Czy dodać roślin jak tak to jakie ?

6 Co z oświetleniem zapalać obie żarówki naraz czy trochę jedna trochę droga i jak długo ?

7 jak jeszcze o coś ważnego nie zapytałem podpowiedzcie sami

Wiecie czytałem tu wiele postów i pewnie nie otrzymam jasnej zwięzłej odpowiedzi bo co post to inne zdanie ale będę wdzięczny za pomo

 

wymiary to 100 x 40 x 50

ph równe 7

ryby nie walczą ze sobą

świetlówki są dwie :F30w/33 i TLD30W/89 AQUA RELLE

podłoże są dwie warstwy dolna jakaś taka brązowa drobna droga taki żwirek 3-5 mm

a co do zmiany rybek to oczywiście jak trzeba to trzeba