Skocz do zawartości

Mata polietylenowa, a ramka aluminiowa akwarium


Raltshar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z racji tego, że jestem początkujący mam wiele pytań być może głupich, ale mam nadzieję, że z racji działu dla początkujących mogę liczyć na wyrozumiałość.

 

Zakupiłem akwarium aludekor 80 od aquael (112l), zestaw prosty. Na spodzie akwarium znajduje się aluminiowa ramka która sprawia, że dolna szyba nie przylega do stolika na którym stoi akwarium. Rozumiem, że należy coś pod to akwarium podłożyć tak, żeby wypełnić pustą przestrzeń pomiędzy szybką a meblem. Czy maty polietylenowe 5mm są na tyle elastyczne, że zmieszczą się pod akwarium jeśli przestrzeń pomiędzy meblem a szybą jest mniejsza(2-3mm)? Jestem totalnym laikiem dlatego ciężko mi ogarnąć jak to dokładnie działa z tymi ramkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest ramka która przejmuje cały ciężar akwarium (bo szyba nie dotyka blatu na którym stoi baniak), to nic nie trzeba podkładać. Ważne tylko żeby pod akwarium nie dostało się nic, co mogłoby spowodować pęknięcie szyby. A jak gruba jest ta ramka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest ramka która przejmuje cały ciężar akwarium (bo szyba nie dotyka blatu na którym stoi baniak), to nic nie trzeba podkładać. Ważne tylko żeby pod akwarium nie dostało się nic, co mogłoby spowodować pęknięcie szyby. A jak gruba jest ta ramka?

Moim zdaniem równie ważne jest przeniesienie całości ciężaru zbiornika z dolnej szyby na jakąś podstawę-szkło na spodzie mogłoby pęknąć pod ciężarem wody i dekoracji 8-) Jeśli wahasz się,czy jedna mata wypełni tą przestrzeń to podłóż po prostu dwie-będzie idealne wypełnienie pod dnem zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej. Zastanawiam się czy:

1. Mata nie będzie za gruba

2. Będę ją chyba musiał przyciąć do wymiarów ramki