Skocz do zawartości

Ogromne akwarium 20m2, 2,5 m wysokosci


ogor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Nie wiem czy idiotycznym z mojej strony pomysłem nie jest zaproponowanie "GIGA FILTRA KUBEŁKOWEGO" napędzanego elektryczna pompa wody o przepływie 1000 l/min.

 

 

Żartujesz teraz??

 

1000l? Chyba Ci zero uciekło.

Większe kubełki mają po 2000-2500l/h. Ty potrzebujesz w sumie z 10 000l/h-20 000l/h. A nawet więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wiecie dlaczego jestem do tego negatywnie nastawiony?

Już pisam.

Jak ktoś stawia taki basen i w tytule pisze o metrach kwadratowych a nie sześciennych,to sorka,przypomina mi to kolegę CO2 jak stawiał swoją solniczkę w piwnicy,chyba 16000 litrów i w efekcie postawił jakieś 20l w soli.

Ale co tam,mną się nie przejmuj,jak masz środki i chęci to będę Ci kibicować.

Nie wiem czy to, że napisałem o m2 jest jakąś nadzwyczajną głupotą bo nie mam tego zbiornika przed oczyma chciałem w ten sposób zobrazować jakbym chciał mniej więcej żeby on wyglądał powierzchniowo bo litraż na taką skale to już mnie średnio obchodzi. Nie piszę tutaj po to żeby się pochwalić, że buduję duży zbiornik tylko jak to zrobić itd ale widzę, że już się zaczyna "polskie odpowiadanie" bo przecież wszystko z góry jest niemożliwe do zrealizowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Nie przejmuj się komentarzami.

Widzisz, ja np: tez nie wierzę. Zbyt dużo było tematów w podobnym stylu i kończyło się na niczym. A jednak "coś" staram się pomóc.

Przekonasz mnie w większy sposób, że jest realna szansa aby zbiornik powstał. To będę tu częstym bywalcem i będę starał się pomóc w każdej kwestii o jakiej mam pojęcie.

 

Nie wiesz jak to jest? Jeden nie wierzy, drugi zazdrości, trzeci już ma, czwarty naopowiadał i ślad o nim zaginął.

Więc komentarze z niedowierzaniem będą do czasu aż akwarium nie będzie już widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

W takich zbiornikach, przy sile filtra. Wystarczy umieszczenie wylotu wody 20-30cm nad powierzchnią.

Pamiętajmy, że to nie zwykłe akwaria i tu się rządzą trochę inne prawa.

Deszczownia jedynie by ruszyła taflą wody. A ona musi ją poruszyć praktycznie do dna zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie,że się nie da,że nie wierzycie,itp.,a ja proponuję tą stronkę:

http://www.youtube.com/results?search_query=5000galons&oq=5000galons&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=youtube.12...16500.27822.0.29939.10.10.0.0.0.0.795.3516.1j0j1j7j6-1.10.0...0.0.VEfOj_l3_F0

 

Do autora tematu:

Jeżeli masz wytrwałość i zasobny portfel,żeby ten baniak postawić i utrzymać,to wszystko się da-jak się chce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opierając się na tym projekcie co przedstawiłem myślałem żeby centralnym punktem był kawałek pienia z korzeniem jakieś góry z np gnejsu itp.

 

Mam tylko pytanie apropo szkła akrylowego. Jak jeszcze potrafiłem policzyć że grubość szkła FLOAT klejonego itd powinna mieć 5 cm to nie wiem jak policzyć to dla akrylu. Boje się że akryl jest o wiele bardziej "plastyczny" i będzie znacznie odginał się nawet przy tej samej grubości (5cm) na łączeniach z belkami przez co będzie przelatywać woda.

 

W takim razie Akryl klejony folią PVB na 5 cm (lub mniej) Czy Szkło FLOAT klejone folią PVB na 5 cm ?

 

Nad napowietrzaniem nie myślałem zbyt dużo, ale pewnie można by było podłączyć je jakoś do filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

W akrylu wyjdzie grubsza tafla. Coś około 8cm. Nie pamiętam jak się go liczyło, ale na 100% musiałby byc grubszy niż szkło.

 

Kilka linków z budowy większych zbiorników. Można podejrzeć kilka ciekawych rozwiązań:

http://www.monsterfishkeepers.com/forum ... -Mega-Tank

http://www.monsterfishkeepers.com/forum ... -Mega-Tank

http://www.monsterfishkeepers.com/forum ... E-BASEMENT

http://www.monsterfishkeepers.com/forum ... Viewing%29

 

 

Gdzieś jeszcze widziałem podobne tematy, jak sobie przypomnę gdzie. To dopiszę Ci tutaj linki.

 

Edit:

 

http://anythingfish.com/Todds%20rays/To ... shTank.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie wiem czy ktoś wcześniej pisał o tym co ja pomyślałem ale juz nie chciało mi się czytać.

Sposób na wykonanie ( jak ja to widzę):

1. rozumiem że akwarium byłyby w ścianie czyli 3 ściany boczne są betonowe. Więc ważna sprawa to izolacja ścian akwarium od ścian domu, bo materiał z jakich budowane są domy nie jest odpowiedni. Jest coś takiego w betonach jak "biała wanna" czyli taki rodzaj betonu stosowany w wylewkach kondygnacji poniżej poziomu gruntu by woda nie podchodziła do piwnic. Ja bym zrobił to tak. Trzy ściany już otynkowane domowe obłożyłbym dodatkowym styropianem o grubości 4 cm ( 2 x 2 cm) na zakładkę, po to by w porze zimowej akwarium nie wyziębiało się od scian zewnętrzych. W akwariach tego problemu nie may bo mieszkania są ogrzewane więc jak nie zadziałą nam grzałka to akwa wyziębi się nam do temperatury pokojowej.

Ściany betonowe zrobiłbym z szaunków grubość ..hmmm nie jestem budowniczym ale jakieś 10-15 cm powinno wystarczyć.. przynajmniej dla mnie. Jako formę szalunkową zastosowałbym płutu OSB są nie drogie i duże więć można jedną płytę w całości zasotować jako jedna ściana. Ważną sprawą będzie niewielkie zbrojenie. Po zrobieniu ścianek betonowych, proponuję o jakimś zailozowaniu od środka tego "basenu" i tu odrazu na myśł przyszła mi żywica epoksydowa, niekoniecznie z matą szklaną chyba że masz wystarczającą ilość kasy. Przed położeniem żywicy zagruntowałbym ją specjalnym gruntem który stosuje się do ścian w miejscach gdzie buduje się prysznice. (ściana domowa/styromian/beton "biała wanna" +zbrojenie /grunt/żywica epoksydowa).

Co do szyby lub "szyby". zamiast szkła zatosowałbym plexi, będzie to najrozsądniejsze i najbezpieczniejsze. delikatne uderzenie nie spowoduje zalanie domu, chyba że chcecie jak w bajcie "Paweł i Gaweł" łowić ryby w sypialni na wyspie z łóżka :)

Co do mocowania to rozwiąnia mam w głowie, ale nie będę je rysował i wklejał bo nie wiem czy moja wizja jest odpowiednia dla ciebie.

Filtr- tutaj nie mam wielkich pomysłów. Ostatnio do swojego akwa 112 L robiłem z pompy C.O i 2 x filtr narurowy 10". będzie miał też zastosowanie jako zasielenie hydroponiki. W towim przypadku to chyba tylko jakieś duże filtry kubełkowe do oczek wodnych.

Świiatło- tutaj nie podpowiem

Ogrzewanie - jak coś mi przyjdzie do głowy to dopiszę.

Na tak spore "akwarium" basen i taką ilość ryb która będzie tam pływać to jakiś automatyczny karmnik ci się przyda..... z wiadra :lol: oczywiście żarcik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej zrobić ściany betonowe (beton zbrojony) oczywiście izolacja termiczna ale na to przykleich szkło. Jest najmniej problemowe w akwarium. Wszelkie żywice mogą zostać zjedzone podrapane lub generować coś do wody.

Co do filtracji to najlepiej byłoby jakiegoś sumpa postawić, a napowietrzanie zrealizować poprzez przepompowywanie wody z górnych warstw do dna (pompy).

Ogrzewanie można zrobić podłogowe w ścianach betonowych (oczywiście z termostatami) lub dużą grzałkę (coś a'la ogrzewacz przepływowy) w filtrze.

Wysokość akwarium spowoduje brak światła przy dnie ale może być korzystne dla możliwości aranżacji przestrzeni warstwowej. Może być głębina (np dla sumów) i później na jakiś gałęziach rośliny i strefa przypowierzchniowa dla ryb wolących światło).

 

Całość musi być tak przemyślana by nie trzeba było akwarium obsługiwać - czyszczenie szyb, odmulanie, porządki lub czynności te będą wykonywane b. rzadko. Nawet martwej ryby nie będzie jak wyłowić.

 

Dla potanienie można przednią szybę zrobić z kilku części i pomiędzy nie dać konstrukcję stalową (takie jakby słupy).

 

Na pewno jest to b. droga rzecz zarówno w kwestii wybudowania jak i później w eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beton zbrojony jak najbardziej, tylko raczej zaizolowałbym to także różnymi klejami (jak do płytek) czy na pewno folią poliuretanową, która właśnie służy do robienia izolacji przeciwwilgociowej. Myślę, że nie ma co wymyślać ze specjalnymi tynkami itd. Ponieważ wszystko będzie oddawało coś do wody, co będzie w mniejszym lub większym stopniu szkodziło zbiornikowi.

A co jeśli by wyłożyć boki (i dno) folią jak do oczek? Można spierać się o estetykę... ale raczej żywica nie wpłynie korzystnie na nasz zbiornik... a wcale piękniej nie będzie wyglądać. A folie, wspaniale zabezpieczą przed zalaniem mieszkania i przeciekaniem. Pod ścianą żelbetową będzie musiał być potężny fundament. Grubość ściany powinna być zbliżona do modularnych rozmiarów cegieł (bloczków), więc pewnie coś koło 20+ cm będzie miała. 10 cm to zdecydowanie będzie za mało. Parowanie będzie olbrzymie, więc raczej przydało by się także dać wentylację, najlepiej nie tylko grawitacyjną, ale taką, z możliwością dostosowania przepływu powietrza (elektryczne).

Nikt nie mówi tutaj o stropie.. a jest to najważniejsze i prawdopodobnie najtrudniejsze do wykonania. Żelbetowe mogły by się za mocno wyginać, bez względu na to w jaki sposób są zbrojone, sugerowałbym położenie płyt struno- lub kablobetonowych, zdecydowanie wytrzymalsze, mniejsze odkształcenia. Problemem tutaj będzie zalewanie tego akwarium, myślę, że trzeba by to było nawet robić w trakcie budowy, najlepiej umiejscowiłbym to akwarium bardziej po środku domu, w narożniku zbyt narażałoby konstrukcję budynku na różne odkształcenia (szczególnie, kiedy dom stoi od dłuższego czasu wybudowany i nagle zalewamy 50 tys. litrów wody plus 3 wywrotki żwiru...

Proponowałbym zrobić budynek coś w stylu PRL-owskich wieżowców w konstrukcji lekkiej, z żelbetowym trzonem, który stanowił zabezpieczenie przeciwpożarowe i były to głównie windy. Usztywniało to całą konstrukcję i można było w tej strefie obciążać bardziej budynek.

Na pewno nie można brać do żadnej z tych robót ,,Mietka z pod sklepu'', tylko fachowców, konstrukcja jest tak mocna, jak mocny jest jej najsłabszy element. Więc szkoda, żeby jedna ściana popękała i przeciekała.

Trzymam kciuki, żeby się udało, chętnie bym zobaczył jak to wygląda, samemu mi się takie coś marzy, ale nie buduję domu... a szkoda :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nadal obstawalbym za żywicą. Folia do oczek będzie mało estetycznie wygladała, zmarczki zagniecenia. Skąd bedziesz miał pewnośc że gdzieś nie jest małe przetarcie którą powoli, powoli będzie uciakć woda, z co z łączeniem na rogach, czym to dobrze pozklejać, chyba że że pozgrzeć zgrzewarką roklową ale czy będzie dobrze, czy dokladnie zgrzeje. Nadal proponuję żywicę. Znalazłem na innym forum akwarystycznym informację na temat odpowiednich żywic do akwarium

 

"Do akwarium nadają się wyłącznie żywice typu EPIDIAN 624 z utwardzaczem IDA

lub Epidian 5 z utwardzaczem Z1. Żywice te maja atest do stosowania np w

pojemnikach do przechowywania żywności więc nie wydzielają żadnych świństw.

Ja mam u siebie w baniaku tło wewnętrzne pomalowane i pokryte Epidianem

624. Punktów dystrybucji szukaj u producenta

 

http://www.zch.sarzyna.pl/firma/index.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do uszczelnienia ścian proponuję tylko zaprawę ceresit CR65 - ok 10-15mm i na wierzch warstwę uszczelniacza, lub środek do izolacji tarasów, basenów itp. czyli Kerakoll Idrobuild 24+8kg ,jest to 24kg suchej zaprawy + 8kg plastycznej masy co po wymieszaniu ze sobą daje coś wspaniałego do wtarcia pędzlem lub wsmarowania. Po wyschnięciu zaleca się położenie 2 warstwy. Wydajność 1 warstwy to ok 25mkw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do uszczelnienia ścian proponuję tylko zaprawę ceresit CR65 - ok 10-15mm i na wierzch warstwę uszczelniacza, lub środek do izolacji tarasów, basenów itp. czyli Kerakoll Idrobuild 24+8kg ,jest to 24kg suchej zaprawy + 8kg plastycznej masy co po wymieszaniu ze sobą daje coś wspaniałego do wtarcia pędzlem lub wsmarowania. Po wyschnięciu zaleca się położenie 2 warstwy. Wydajność 1 warstwy to ok 25mkw

 

NIe sądzę by taka chemia była bezpieczna dla rybek :shock::?

Nadal obstaję przy tym co pisalem wczesniej - żywice typu EPIDIAN 624 z utwardzaczem IDA

lub Epidian 5 z utwardzaczem Z1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij




×
×
  • Dodaj nową pozycję...