Skocz do zawartości

Totalny laik - totalny start.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pierwszy post.

 

Na samym starcie zaznaczę, że jestem totalnym laikiem w kwestii akwarystyki. Chciałbym stworzyć sobie niezbyt drogie, lecz nie totalnie proste i ubogie akwarium.

W przyszłości pewnie będę chciał je modyfikować, zmieniać, poszerzać. Powiedzmy, że szukałem sobie nowego zainteresowania i padło na akwarystykę.

 

Przeglądałem co nieco tutejsze forum, poczytałem, mam kilka pytań, które się regularnie pojawiają, lecz wiadomo, każdy zawsze chciałby uzyskać odpowiedź na swoje własne pytania.

 

W chwili obecnej oszczędności mam tylko na szafkę oraz akwarium. Za jakieś 2-3 tygodnie będę myślał o zakupie reszty sprzętu.

 

Chciałbym się was zapytać czy ten wybór jest opłacalny: http://allegro.pl/zestaw-comfort-akw-11 ... 79208.html

 

Opiszę jakbym widział to akwarium:

 

1) wolałbym mieć sporo małych, ładnych rybek, niż kilka dużych

2) chciałbym mieć ładną, bujną florę w środku

3) chciałbym zakupiony sprzęt do akwarium nie był "pro", bo po prostu nie mam aż takich wymagań, lecz z drugiej strony nie chcę na tym drastycznie oszczędzać (wolę kupić raz a porządnie, lecz bez przesady)

 

Nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz. Akwarium stałoby w pokoju, w którym śpię. Delikatny szum/szmer mi nie przeszkadza, lecz nie wiem jak głośne potrafi być akwarium raz ze sprzętem. Czy będzie to problem?

 

Jeszcze jedno pytanko, teraz odnośnie stworzenia przyjemnej flory. Z tego co przeczytałem, aby zapewnić roślinkom odpowiedni byt, potrzebny jest dozownik CO2. Mógłby ktoś wyjaśnić jak takie urządzenie dokładnie działa, jakie są koszta jego eksploatacji?

 

Mógłby mi też ktoś wyjaśnić w jaki sprzęt inwestować? Co kupować, czego nie? Mam tutaj na myśli np. odmulacze. Jedni mi mówią, że ich nie mają i są nie potrzebne, z drugiej strony czytam w internecie wręcz odwrotne rzeczy.