Skocz do zawartości

Padają mi gupiki, nie wiem czemu. Pomocy!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem początkującym akwarystą i mam problem z padającymi gupikami. Parametry akwarium są w porządku, natlenienie i Co2 na odpowiednim poziomie a mimo to moje gupiki (już 4) padają. Najpierw zaczynają bardzo szybko oddychać, leżą na dnie i prawie nie pływają po czym po prostu padają. Ostatnio padła mi w ten sposób jedna ciężarna samica, a dzisiaj widzę że następna ma takie same objawy. Boję się że też padnie. Używałam już "CMF" firmy Tropical ale jak widać rezultatów to nie przyniosło. Może ktoś miał podobnie lub zna możliwą przyczynę? Pomocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jestem początkującym akwarystą i mam problem z padającymi gupikami. Parametry akwarium są w porządku, natlenienie i Co2 na odpowiednim poziomie a mimo to moje gupiki (już 4) padają. Najpierw zaczynają bardzo szybko oddychać, leżą na dnie i prawie nie pływają po czym po prostu padają. Ostatnio padła mi w ten sposób jedna ciężarna samica, a dzisiaj widzę że następna ma takie same objawy. Boję się że też padnie. Używałam już "CMF" firmy Tropical ale jak widać rezultatów to nie przyniosło. Może ktoś miał podobnie lub zna możliwą przyczynę? Pomocy!

A po co lałaś CMF?

Jakie parametry mierzyłaś, że twierdzisz że są ok?

 

No i najważniejsze. Nie podałaś żadnych informacji dot. Twojego akwarium.

Litraż, wymiary, filtracja, temperatura, obsada, kiedy zostało zalane i po jakim czasie wpuszczono ryby.

Jak podajesz co2 i w jaki sposób napowietrzasz wodę? Robisz cotygodniowe podmianki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cmf polecono mi w sklepie zoologicznym. Parametry mierzyłam zestawem "Aquaset 1". A co do mojego akwa to posiadam: Aquael - zbiornik o wymiarach 30x30x35cm (30l)

- filtr wewnętrzny 50 ÷ 400 l/h, 4W

- oświetlenie 11W

- grzałka 20W

- temperatura 24 °C

- Co2 własnoręcznie zrobiona bimbrownia