Skocz do zawartości

w czym problem ?Statecznik czy świetlówki T5


piotr2066
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem pierwszy raz na tym forum, z elektryki jestem "zielony" więc proszę o pomoc. Do akwarium zainstalowałem 2 świetlówki T5 OSRAM FQ 49W/865 HO i statecznik elektroniczny OSRAM QUCIKTRONIK QTS 2X55-58/ 230-240 oczywiście zgodnie z instrukcją na tym stateczniku i .......problem ! Świetlówki zapalają się na ok 30 sekund i gasną. Potem muszę czekać jakieś 5-10 minut aby ponownie je zapalić a potem znowu to samo ! Proszę o pomoc co jest nie tak ?

 

EDIT:

 

Proszę mnie źle nie zrozumieć ale bardzo proszę o pomoc w/w problemie. Moje roślinki nie mogą czekać. W sklepie w którym zakupiłem świetlówki i statecznik zapewniano mnie że wszystko razem będzie współgrać bo statecznik ma duży zakres i to nic że świetlówki są ciut mniejszej wartości w Watach. Czy ktoś już spotkał się z podobnym problemem ?

 

Edytuj posty. // lopezz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetlówki mają za mało mocy do tego statecznika, po nagrzaniu potrzebują mniejszego prądu i starter ma za mało mocy by działać. Statecznik przestaje działać. Najlepiej kupić statecznik dokładnie dopasowany do mocy świetlówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetlówki mają za mało mocy do tego statecznika, po nagrzaniu potrzebują mniejszego prądu i starter ma za mało mocy by działać. Statecznik przestaje działać. Najlepiej kupić statecznik dokładnie dopasowany do mocy świetlówek.

 

Różnica jest nieznaczna więc to raczej wpływu nie ma na działanie zestawu. Doszukiwał bym się uszkodzenia , to jest elektronika więc wszystko jest możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach