Skocz do zawartości

RC - akwarium od postaw ! POMOCY :D


Dejwid145
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam akwarium 45l i chciałbym hodować w nim krewetki Red Cherry. W temacie krewetek jestem "zielony". Jakie im stworzyć warunki do życia od podstaw? Na razie mam podstawowe wyposażenie: filtr, grzałka itd. Nie mam zielonego pojęcia na temat pH itp. Jako roślinę chciałem kupić dosyć duży mech jawajski (prawie na całe akwarium). Wystarczy? Jak się nimi opiekować żeby dobrze sobie "mieszkały" ? ;D Miałem już do czynienia z rybami i nieciekawie to wspominam. Boję się że pozdychają. Proszę o pomoc ! ;D

 

Za odpowiedzi bardzo dziękuję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krewetki powinny mieć podłoże o drobnej granulacji np. piach mech doskonale się nadaje do krewetek zresztą nie tylko. Oprócz mchu posadź kilka innych roślin dla poprawienia efektu wizualnego. Krewetki RC nie mają wygórowanych wymagań co do wody wystarczy odpowiednia filtracja. Krewecie oprócz granulatu możesz karmić np. bananem ;) Tyle na razie z mojej strony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę troche więcej.

PH nie gra wielkiej roli, ale żeby miało koło 7.Ważne żeby wahań nie było parametrów i woda była czysta i związków miedzi i azotu w niej nie było za dużo, czyli podmieniania co tydzień koło 30% wody powinno załatwić sprawę.Jaki masz filtr?Pamiętaj, aby nie filtr miał gąbke , żeby nie wciągnęło kreweci.

Rośliny to głównie drobnolistne .Mchy wskazane.Podłoże to drobna granulacja(jak najmniejsza), piach albo czarny żwirek.Mozna kupić podłoże dla krewetek np.Red Bee Sand Shirakura podobno dobry.

Karmić je można wieloma rzeczami.jest na forum temat z lista co może jeść.Groszki nie groszki, banany nie banany , i można dawac im spirulinę.Temperatura standart koło 26 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach