Jump to content

Zabralam siostrze zaniedbane akwarium 52L. Co doradzicie?


Migdek
 Share

Recommended Posts

Witam.

Moja siostra (11 lat) miala w domu akwarium lecz zaniedbane (w srodku plastikowa syrenka, sztuczne rybki razem z zywymi, rozowy piasek, wielka muszla, metna woda, glony na szybach itp itd...). :evil:

Akwarium ma 50x35x30 (52L) a w srodku byly: 4 ''zlote'' zybki (wielkie), 2 skalary, 1 kardynalek, 2 glonojady, 11 molinezji, 2 neonki, 3 kirysy 3 rozbory, i 5 innych rybek, ktore nie pamietam jak sie nazywaja.

Zabralam jej to akwarium miesiac temu( bo w glowie fiu bziu wiec wielce jej nie zalezalo) i nastapily te zmiany:

-zlote rybki sa w oczku wodnym ( korego dodam zdjecie kiedy indziej),

-akwarium zostalo wyczyszczone,

-rozowy piasek wyrzucony i dodane naturalne biale kamyki z dodatkiem specjalnych kamykow dla roslin,

-zasadzony maly anubias (przepraszam za ewentualne bledy w nazwach),

-muszla jeszcze zostala,

-zostal kupiony nowy zewnetrzny filtr, grzalka i termometr (temp. 24-25)

- Pozostala obsada: 1 glonojad, 3 kirysy, 1 skalar, 4 gupiki (2 pary), 3 razbory, 2 neonki, 1 kardynalek (nie wiem co z nim zrobic). Reszta rybek, poza zlotymi, plywa szczesliwa w innych akwariach. ;)

 

Pisze by pytac was o rade, podpowiedzi, pomysl na aranzacje. Przyjmuja kazda krytyke i porade. Mam zamiar dokupic roslin i korzeni a jesli chodzi o reszte, to czekam na wasze odpowiedzi. :help:

 

P.S. Przapraszam za ewentualne bledy, ale nie mam polskich znakow (mieszkam za granica)

Link to comment
Share on other sites

Cała obsada do oddania.Ceramika do wyrzucenie i fototepeta do wymiany.

Fototapeta to nie rzecz istotna, ja pytam o obsade, a szczegolnie o aranzacje. Nie ma ceramiki. Gupiki, kirysy i glonojad zostana, reszta czeka na nowy dom.

 

nemo130: Pisownia!

Link to comment
Share on other sites

Gupiki mogą zostać i kiryski,mógł by być,ale tylko pandy w ilości sztuk 6.Na "glonojada" akwa stanowoczo za małe.Co do aranżu do dodaj roślin i jakiś korzeń.

Dziekuje za porade, glonojad zostaje bo nikt go nie chce a przeciez nie wyrzuce. Przypominalm ze napisala, iz mam zamiar dodac roslin i korzeni ;)
Link to comment
Share on other sites

Korzeni tu raczej nie zmieścisz ;) Tylko 1 korzeń :) Glonka może spróbuj sprzedać,albo oddać do zoologa ;)

No tak jeden korzeń będzie ok. Jeśli chodzi o glonka, pytałam w zoologicznym czy przyjmą, lecz nie chcą bo już mają 3 wielkie w ten sposób przyjęte i nikt ich nie chce. Sprzedać... Dodam zdjęcie w internecie, może ktoś się zainteresuje :) Jeśli chodzi o żwir? Wg mnie jest ok... Jakie roślinki by pasowały? Dzięki :)

 

Oczywiście czekam również na wypowiedzi innych użytkowników :)

 

nemo130: 675 postów i taka pisownia. +1.

Link to comment
Share on other sites

Tło można by było wymienić. Moim zdaniem. Tak na dobrą sprawę lepiej wyglądałoby(i na pewno było dla ryb) gdyby cała aranżacja przypominała naturalne otoczenie. PS:dobrze zrobiłeś zabierając akwarium siostrze;) Jak skończysz to wstaw fotki.

Link to comment
Share on other sites

Te dziwne rurki i muszla do wyjęcia. Dokup roślin i zrób porządek z tą obsadą:

glonojad - out

kirysy - na zdjęciu widzę pstre - out

skalar - out w pierwszej kolejności

gupiki - ok ale zrób harem

razbory - min. 6 sztuk

neonki - min. 6 sztuk

kardynałek - min. 6 sztuk ale woli chłodniejszą wodę więc out

Co do fototapety to się nie wypowiem bo nie wpływa na warunki w akwa a jeśli tobie się podoba to niech zostanie (co nie zmienia faktu że jest brzydka :P).

Link to comment
Share on other sites

Kirysy są stadne i powinno być ich co najmniej 6 szt. Kirysy jakieś małe pigmeje lub panda

Neony to ryby ławicowe i 2 to za mało. Najlepiej zdecyduj albo neonki albo gupiki albo razbory.

Skalar zdecydowanie do oddania. Zbrojnik również (i tak nie je glonów).

Konieczne są rośliny - pewnie parametry wody są kiepskie przy takiej obsadzie.

Link to comment
Share on other sites

Tlo mam zamiar zmienic. Czarne lub niebieskie byloby ok, lub fototapeta z roslinami. Aktualne tlo zostalo po siostrze.

Powtarzam: w akwarium ceramiki nie ma.

Dzisiejsze zmiany: Dodalam 2 korzenie, ktore przytrzymuje kamien, bo na razie nie tona. Jak beda lezaly na dnie, to ladniej wszystko ustawie ;)

 

Obsada bedzie zmieniona. Mam zamiar miec 6 gupikow i 6 neonkow, dodac wiecej roslin, zmienic fototapete oraz dekoracje. Tylko na razie, ludzie, brak kasy! :) Cierpliwosci....

Link to comment
Share on other sites

Czy mi się zdaje,czy to korzeń z sosny z korą? :roll:

P.s Po kiego te rurki?

Na pewno nie sosny (w sklepie dali) ale to proba, to jeszcze nie sa ostateczne zmiany, dlatego was pytam o rady, bo juz kilka lat nie mam akwarium i troche rzeczy pozapominalam. Te rurki to wyrzuce za kilka dni. Sa z drewna.

To poczatkujace akwarium, wiec badzcie mili pliz ;):)

Link to comment
Share on other sites

A może by tak już tego nie ratować tylko zrobić tak:

1. Sprzedać całą obsadę ew. zostawić te ryby, które będziesz mógł mieć i jeśli będziesz chciał je mieć.

2. Wywalić: żwir, tapetę (jeśli chcesz) i zacząć wszystko od nowa...

Link to comment
Share on other sites

A może by tak już tego nie ratować tylko zrobić tak:

1. Sprzedać całą obsadę ew. zostawić te ryby, które będziesz mógł mieć i jeśli będziesz chciał je mieć.

2. Wywalić: żwir, tapetę (jeśli chcesz) i zacząć wszystko od nowa...

Obsada bedzie oddana, zostana gupiki, neonki. Ogolnie to chce miec gupiki.

Na razie nie mam pieniedzy na wielkie zmiany. A zwir dlaczego wywalic? Co jest nie tak ze zwirem?

Link to comment
Share on other sites

Kosztuja 5-7 euro za paczke 5kg. Na razie to nie mam nawet 2 euro zeby kupic cokolwiek. Rosliny kosztuja po 6 euro najmniejsze a 15 euro wieksze...

 

nemo130: Jeszcze jeden wpis bez polskich znaków i będzie + 2.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...